Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití mentálních map uživatelů při hodnocení turistických map

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F12%3A43884148" target="_blank" >RIV/44555601:13440/12:43884148 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití mentálních map uživatelů při hodnocení turistických map

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem je představit aplikaci specifické metodiky hodnocení kartografických děl s využitím mentálních map uživatelů včetně samotných výsledků. Metodika byla testována na turistických mapách významných českých producentů kartografických děl s turistickou tematikou. Podkladem k hodnocení byly mentální mapy oslovených uživatelů, které vznikly na základě dotazníkového šetření (celkem 161 respondentů, 483 mentálních map), a to pro dvě území - Český Ráj a Krkonoše. Získaný materiál byl zpracován do podoby tzv.agregovaných mentálních map pro jednotlivé hodnocené turistické mapy a území. Na základě agregovaných mentálních map a s podporou multikriteriálního hodnocení byly následně stanoveny vlastní výsledky s konkrétními připomínkami a doporučeními k jednotlivým prvkům mapového obsahu.

  • Název v anglickém jazyce

    Users Mental Maps as a Tool for Hiking Maps Assessment

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a method for assessing cartographic products by means of users mental maps, as well as the results of a study that applied this method. The method was tested on maps developed by leading Czech producers of tourist maps. The basis forthis assessment were mental maps of two regions in Czechia - Český ráj and the Krkonoše Mountains - created by subjects in response to a questionnaire (161 respondents created 483 mental maps). The resulting material was then used to produce "aggregatedmental maps" corresponding to specific hiking maps and regions. On the basis of the aggregated mental maps and aided by a multi-criteria assessment, results for respective maps were measured and presented together with concrete recommendations regardingspecific elements of the maps' contents.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geodetický a kartografický obzor

  • ISSN

    0016-7096

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    58/100

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    87-92

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus