Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Představy mladších žáků o gravitačním působení (2. část)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F17%3A43892892" target="_blank" >RIV/44555601:13440/17:43892892 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mfi.upol.cz/files/26/2604/mfi_2604_298_304.pdf" target="_blank" >http://mfi.upol.cz/files/26/2604/mfi_2604_298_304.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Představy mladších žáků o gravitačním působení (2. část)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku je prezentován výzkum představ mladších žáků (4. až 6. ročník základní školy) o gravitačním působení. V této oblasti se lze setkat s celou řadou miskoncepcí, z nichž mnohé přetrvávají až do dospělosti. Protože většina výzkumů pochází zejména z 80. let minulého století, zajímalo nás, jaký je v této oblasti aktuální stav. Naší výzkumnou otázkou bylo zjistit, jak se představy mladších žáků o gravitaci s věkem mění, resp. které miskoncepce u žáků přetrvávají. Výzkum byl realizován pomocí úloh typu concept cartoons. Pro srovnání uvádíme také výsledky průzkumu, který jsme provedli u studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. V návaznosti na naše zjištění pak upozorňujeme na některá problémová místa v metodických textech a v učebnicích přírodovědy pro 4. a 5. ročník a předkládáme doporučení pro výuku, jež mohou učitelům pomoci, aby u svých žáků rozvíjeli správné představy o gravitačním působení.

  • Název v anglickém jazyce

    Some Younger Pupils´ Ideas about Gravity

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on research of younger pupils´ ideas (the fourth to the sixth grade of elementary school) about gravity. In this topic it is possible to identify many misconceptions in children´s ideas, many of which persist until adulthood. Because most research carried out mainly during the 1980s, we were interested in the current state in this theme. We wanted to find out how younger pupils´ ideas about gravity were changed with increasing age, or rather which misconceptions persist in pupil´s ideas. Research was carried out by means of concept cartoons. By way of comparison, we present results of the survey that was performed with pre-service teachers for elementary school. In view of these findings we refer to some problematic points in methodology texts and textbooks of science for the fourth and the fifth grade and present a recommendation for education that could help teachers to develop correct pupil´s ideas about gravity.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Matematika, fyzika, informatika

  • ISSN

    1210-1761

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    298-304

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus