Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The institutionalization of the geography of education: An international perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F20%3A43895527" target="_blank" >RIV/44555601:13440/20:43895527 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://content.sciendo.com/view/journals/jped/11/1/article-p13.xml" target="_blank" >https://content.sciendo.com/view/journals/jped/11/1/article-p13.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/jped-2020-0002" target="_blank" >10.2478/jped-2020-0002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The institutionalization of the geography of education: An international perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The geography of education is a young field of research. This article makes two innovative contributions to knowledge about the evolution of this body of work. First, it presents a three-fold history of the field, delineating distinct phases in its development. Second, it draws out both linkages across, and disparities between, geographies of education in different language traditions. The analysis includes longer established German-language, Francophone and Anglophone oeuvres, as well as more recent Eastern European and international research. In combination, this attention to the temporality and spatiality of geographical debate about education provides a unique introduction to the field.

  • Název v anglickém jazyce

    The institutionalization of the geography of education: An international perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The geography of education is a young field of research. This article makes two innovative contributions to knowledge about the evolution of this body of work. First, it presents a three-fold history of the field, delineating distinct phases in its development. Second, it draws out both linkages across, and disparities between, geographies of education in different language traditions. The analysis includes longer established German-language, Francophone and Anglophone oeuvres, as well as more recent Eastern European and international research. In combination, this attention to the temporality and spatiality of geographical debate about education provides a unique introduction to the field.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Pedagogy

  • ISSN

    1338-1563

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    13-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85089195076