The institutionalization of the geography of education: An international perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F20%3A43895527" target="_blank" >RIV/44555601:13440/20:43895527 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://content.sciendo.com/view/journals/jped/11/1/article-p13.xml" target="_blank" >https://content.sciendo.com/view/journals/jped/11/1/article-p13.xml</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/jped-2020-0002" target="_blank" >10.2478/jped-2020-0002</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The institutionalization of the geography of education: An international perspective
Popis výsledku v původním jazyce
The geography of education is a young field of research. This article makes two innovative contributions to knowledge about the evolution of this body of work. First, it presents a three-fold history of the field, delineating distinct phases in its development. Second, it draws out both linkages across, and disparities between, geographies of education in different language traditions. The analysis includes longer established German-language, Francophone and Anglophone oeuvres, as well as more recent Eastern European and international research. In combination, this attention to the temporality and spatiality of geographical debate about education provides a unique introduction to the field.
Název v anglickém jazyce
The institutionalization of the geography of education: An international perspective
Popis výsledku anglicky
The geography of education is a young field of research. This article makes two innovative contributions to knowledge about the evolution of this body of work. First, it presents a three-fold history of the field, delineating distinct phases in its development. Second, it draws out both linkages across, and disparities between, geographies of education in different language traditions. The analysis includes longer established German-language, Francophone and Anglophone oeuvres, as well as more recent Eastern European and international research. In combination, this attention to the temporality and spatiality of geographical debate about education provides a unique introduction to the field.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50701 - Cultural and economic geography
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Pedagogy
ISSN
1338-1563
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
13-34
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85089195076