Silvie R. Kučerová, Sarah L. Holloway, Holger Jahnke: The institutionalization of the geography of education: An international perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F23%3A43897898" target="_blank" >RIV/44555601:13440/23:43897898 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jstage.jst.go.jp/article/chirikagaku/78/2/78_62/_article/-char/en" target="_blank" >https://www.jstage.jst.go.jp/article/chirikagaku/78/2/78_62/_article/-char/en</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.20630/chirikagaku.78.2_62" target="_blank" >10.20630/chirikagaku.78.2_62</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
—
Název v původním jazyce
Silvie R. Kučerová, Sarah L. Holloway, Holger Jahnke: Kyoiku no chiri gaku no taikei ka: Kokusai teki na shiten
Popis výsledku v původním jazyce
Kyoiku no chiri gaku wa, kenkyu bun´ya toshite no rekishi wa mada asai. Honko wa, korera no kenkyu no hatten nikansuru chishiki nitsuite 2 tsu no kakushin teki na koken o nasu. Dai ichi ni, kono bun´ya no rekishi o 3 dankai ni wake te shokai shi, sono hatten dankai o meikaku ni suru. Dai ni ni, kotonaru gengo no dento niokeru, kyoiku no chiri gaku no tsunagari ya soi ten o michibikidasu. Bunseki ni wa, [bun´ya toshite] rekishi no furui doitsugo ken, furansugo ken, eigo ken no kenkyu nomi nara zu, saikin no too ya kokusai teki na kenkyu mo fukuma re te iru. Awase te, kyoiku nitsuite no chiri gaku teki na giron no jikan sei ya kukan sei e no chakumoku wa, togai bun´ya e no sugure ta nyumon to naru.
Název v anglickém jazyce
Silvie R. Kučerová, Sarah L. Holloway, Holger Jahnke: The institutionalization of the geography of education: An international perspective
Popis výsledku anglicky
The geography of education is a young field of research. This article makes two innovative contributions to knowledge about the evolution of this body of work. First, it presents a three-fold history of the field, delineating distinct phases in its development. Second, it draws out both linkages across, and disparities between, geographies of education in different language traditions. The analysis includes longer established German-language, Francophone and Anglophone oeuvres, as well as more recent Eastern European and international research. In combination, this attention to the temporality and spatiality of geographical debate about education provides a unique introduction to the field.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50701 - Cultural and economic geography
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_048%2F0007435" target="_blank" >EF17_048/0007435: Smart City - Smart Region - Smart Community</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geographical Sciences (Chiri-Kagaku)
ISSN
0286-4886
e-ISSN
2432-096X
Svazek periodika
78
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
JP - Japonsko
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
36-55
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—