Factors Influencing Elementary Education Systems in Selected European Countries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F20%3A43895532" target="_blank" >RIV/44555601:13440/20:43895532 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11310/20:10414872
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Factors Influencing Elementary Education Systems in Selected European Countries
Popis výsledku v původním jazyce
Parts of each chapter of the edited monograph deal with the existing conditions for (rural) schooling and the determinants operating in individual European countries. This chapter pursues the objective of comparing the conditions in the individual countries. On the general level, the goal is to classify the factors that influence elementary education. In addition, on the empirical level, several key factors will be analysed in great detail, using the example of the various European countries, and will aim to classify the countries into several typological groups. A differentiation between the conditions for the number and spatial organisation of schools will be presented, including cartographically.
Název v anglickém jazyce
Factors Influencing Elementary Education Systems in Selected European Countries
Popis výsledku anglicky
Parts of each chapter of the edited monograph deal with the existing conditions for (rural) schooling and the determinants operating in individual European countries. This chapter pursues the objective of comparing the conditions in the individual countries. On the general level, the goal is to classify the factors that influence elementary education. In addition, on the empirical level, several key factors will be analysed in great detail, using the example of the various European countries, and will aim to classify the countries into several typological groups. A differentiation between the conditions for the number and spatial organisation of schools will be presented, including cartographically.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50701 - Cultural and economic geography
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_048%2F0007435" target="_blank" >EF17_048/0007435: Smart City - Smart Region - Smart Community</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Educational Research and Schooling in Rural Europe: An Engagement With Changing Patterns of Education, Space, and Place
ISBN
978-1-64802-163-3
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
21-47
Počet stran knihy
395
Název nakladatele
Information Age Publishing
Místo vydání
Charlotte (USA)
Kód UT WoS kapitoly
—