Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors Influencing Elementary Education Systems in Selected European Countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F20%3A43895532" target="_blank" >RIV/44555601:13440/20:43895532 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/20:10414872

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors Influencing Elementary Education Systems in Selected European Countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Parts of each chapter of the edited monograph deal with the existing conditions for (rural) schooling and the determinants operating in individual European countries. This chapter pursues the objective of comparing the conditions in the individual countries. On the general level, the goal is to classify the factors that influence elementary education. In addition, on the empirical level, several key factors will be analysed in great detail, using the example of the various European countries, and will aim to classify the countries into several typological groups. A differentiation between the conditions for the number and spatial organisation of schools will be presented, including cartographically.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors Influencing Elementary Education Systems in Selected European Countries

  • Popis výsledku anglicky

    Parts of each chapter of the edited monograph deal with the existing conditions for (rural) schooling and the determinants operating in individual European countries. This chapter pursues the objective of comparing the conditions in the individual countries. On the general level, the goal is to classify the factors that influence elementary education. In addition, on the empirical level, several key factors will be analysed in great detail, using the example of the various European countries, and will aim to classify the countries into several typological groups. A differentiation between the conditions for the number and spatial organisation of schools will be presented, including cartographically.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_048%2F0007435" target="_blank" >EF17_048/0007435: Smart City - Smart Region - Smart Community</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Educational Research and Schooling in Rural Europe: An Engagement With Changing Patterns of Education, Space, and Place

  • ISBN

    978-1-64802-163-3

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    21-47

  • Počet stran knihy

    395

  • Název nakladatele

    Information Age Publishing

  • Místo vydání

    Charlotte (USA)

  • Kód UT WoS kapitoly