A Comparative Analysis of the Initial Professional Studies for Pre-primary and Primary Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10440873" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10440873 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Comparative Analysis of the Initial Professional Studies for Pre-primary and Primary Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter presents a comparison of initial professional studies of teachers in pre-primary and primary education in six countries of the European Union - the Czech Republic, Germany, Hungary, Portugal, Slovakia and Slovenia. It highlights the similarities and differences in the structure and interrelationships of the professional training of teachers at both levels of schooling. It summarises current challenges and points to the direction of further development of teacher training at both levels of education. The chapter is part of the monograph Educating Pre-primary and Primary Teachers Today: Quality Initial Professional Studies for Teachers in Six European Union Countries.
Název v anglickém jazyce
A Comparative Analysis of the Initial Professional Studies for Pre-primary and Primary Teachers
Popis výsledku anglicky
The chapter presents a comparison of initial professional studies of teachers in pre-primary and primary education in six countries of the European Union - the Czech Republic, Germany, Hungary, Portugal, Slovakia and Slovenia. It highlights the similarities and differences in the structure and interrelationships of the professional training of teachers at both levels of schooling. It summarises current challenges and points to the direction of further development of teacher training at both levels of education. The chapter is part of the monograph Educating Pre-primary and Primary Teachers Today: Quality Initial Professional Studies for Teachers in Six European Union Countries.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Educating Pre-primary and Primary Teachers Today: Quality Initial Professional Studies for Teachers in Six European Union Countries
ISBN
978-80-7603-333-7
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
255-266
Počet stran knihy
325
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—