Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Comparative Analysis of the Initial Professional Studies for Pre-primary and Primary Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10440873" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10440873 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Comparative Analysis of the Initial Professional Studies for Pre-primary and Primary Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter presents a comparison of initial professional studies of teachers in pre-primary and primary education in six countries of the European Union - the Czech Republic, Germany, Hungary, Portugal, Slovakia and Slovenia. It highlights the similarities and differences in the structure and interrelationships of the professional training of teachers at both levels of schooling. It summarises current challenges and points to the direction of further development of teacher training at both levels of education. The chapter is part of the monograph Educating Pre-primary and Primary Teachers Today: Quality Initial Professional Studies for Teachers in Six European Union Countries.

  • Název v anglickém jazyce

    A Comparative Analysis of the Initial Professional Studies for Pre-primary and Primary Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter presents a comparison of initial professional studies of teachers in pre-primary and primary education in six countries of the European Union - the Czech Republic, Germany, Hungary, Portugal, Slovakia and Slovenia. It highlights the similarities and differences in the structure and interrelationships of the professional training of teachers at both levels of schooling. It summarises current challenges and points to the direction of further development of teacher training at both levels of education. The chapter is part of the monograph Educating Pre-primary and Primary Teachers Today: Quality Initial Professional Studies for Teachers in Six European Union Countries.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Educating Pre-primary and Primary Teachers Today: Quality Initial Professional Studies for Teachers in Six European Union Countries

  • ISBN

    978-80-7603-333-7

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    255-266

  • Počet stran knihy

    325

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly