Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Germany: Initial Professional Studies of Early Childhood Pedagogues and Primary Teachers: Common Objectives, Different Routes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10440870" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10440870 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Germany: Initial Professional Studies of Early Childhood Pedagogues and Primary Teachers: Common Objectives, Different Routes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter presents a case study of the initial professional studies of teachers in pre-primary and primary education in Germany. The case study analyses the objectives and contents of study programmes designed for the preparation of pedagogues at both levels. It provides an overview of the types of professional training opportunities for pedagogues in pre-primary and primary education in Germany. It highlights historical contexts, development trends and current challenges. The chapter is part of the monograph Educating Pre-primary and Primary Teachers Today: Quality Initial Professional Studies for Teachers in Six European Union Countries.

  • Název v anglickém jazyce

    Germany: Initial Professional Studies of Early Childhood Pedagogues and Primary Teachers: Common Objectives, Different Routes

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter presents a case study of the initial professional studies of teachers in pre-primary and primary education in Germany. The case study analyses the objectives and contents of study programmes designed for the preparation of pedagogues at both levels. It provides an overview of the types of professional training opportunities for pedagogues in pre-primary and primary education in Germany. It highlights historical contexts, development trends and current challenges. The chapter is part of the monograph Educating Pre-primary and Primary Teachers Today: Quality Initial Professional Studies for Teachers in Six European Union Countries.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Educating Pre-primary and Primary Teachers Today: Quality Initial Professional Studies for Teachers in Six European Union Countries

  • ISBN

    978-80-7603-333-7

  • Počet stran výsledku

    49

  • Strana od-do

    79-127

  • Počet stran knihy

    325

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly