Germany: Initial Professional Studies of Early Childhood Pedagogues and Primary Teachers: Common Objectives, Different Routes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10440870" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10440870 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Germany: Initial Professional Studies of Early Childhood Pedagogues and Primary Teachers: Common Objectives, Different Routes
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter presents a case study of the initial professional studies of teachers in pre-primary and primary education in Germany. The case study analyses the objectives and contents of study programmes designed for the preparation of pedagogues at both levels. It provides an overview of the types of professional training opportunities for pedagogues in pre-primary and primary education in Germany. It highlights historical contexts, development trends and current challenges. The chapter is part of the monograph Educating Pre-primary and Primary Teachers Today: Quality Initial Professional Studies for Teachers in Six European Union Countries.
Název v anglickém jazyce
Germany: Initial Professional Studies of Early Childhood Pedagogues and Primary Teachers: Common Objectives, Different Routes
Popis výsledku anglicky
The chapter presents a case study of the initial professional studies of teachers in pre-primary and primary education in Germany. The case study analyses the objectives and contents of study programmes designed for the preparation of pedagogues at both levels. It provides an overview of the types of professional training opportunities for pedagogues in pre-primary and primary education in Germany. It highlights historical contexts, development trends and current challenges. The chapter is part of the monograph Educating Pre-primary and Primary Teachers Today: Quality Initial Professional Studies for Teachers in Six European Union Countries.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Educating Pre-primary and Primary Teachers Today: Quality Initial Professional Studies for Teachers in Six European Union Countries
ISBN
978-80-7603-333-7
Počet stran výsledku
49
Strana od-do
79-127
Počet stran knihy
325
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—