Teacher Education and the Education System in Portugal: Focusing on the Transition from Pre-school to Primary Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10440871" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10440871 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teacher Education and the Education System in Portugal: Focusing on the Transition from Pre-school to Primary Education
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter presents a case study of the initial professional studies of teachers in pre-primary and primary education in Portugal. The case study analyses the objectives and contents of study programmes designed for the preparation of teachers at both levels. It provides an overview of the types of professional training opportunities for teachers in pre-primary and primary education in the Portugal. It highlights historical contexts, development trends and current challenges. The chapter is part of the monograph Educating Pre-primary and Primary Teachers Today: Quality Initial Professional Studies for Teachers in Six European Union Countries.
Název v anglickém jazyce
Teacher Education and the Education System in Portugal: Focusing on the Transition from Pre-school to Primary Education
Popis výsledku anglicky
The chapter presents a case study of the initial professional studies of teachers in pre-primary and primary education in Portugal. The case study analyses the objectives and contents of study programmes designed for the preparation of teachers at both levels. It provides an overview of the types of professional training opportunities for teachers in pre-primary and primary education in the Portugal. It highlights historical contexts, development trends and current challenges. The chapter is part of the monograph Educating Pre-primary and Primary Teachers Today: Quality Initial Professional Studies for Teachers in Six European Union Countries.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Educating Pre-primary and Primary Teachers Today: Quality Initial Professional Studies for Teachers in Six European Union Countries
ISBN
978-80-7603-333-7
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
155-180
Počet stran knihy
325
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—