Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possible pupils' confrontations with cognitive conflict as a teaching strategy of mathematical concepts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F21%3A43896341" target="_blank" >RIV/44555601:13440/21:43896341 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.semt.cz/proceedings/semt-21.pdf" target="_blank" >https://www.semt.cz/proceedings/semt-21.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possible pupils' confrontations with cognitive conflict as a teaching strategy of mathematical concepts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As one of the strategies for developing understanding of mathematical concepts, teachers across grades use the cognitive conflict strategy. They present pupils with tasks or questions that they expect to evoke first contradiction and then ?better? knowledge as a result of confronting an individual with the cognitive conflict. In this paper, we present two case studies that monitor the learning process of pupils between Grade 4 to Grade 5 in the situation where teachers wanted to provoke cognitive conflict in different contexts. We try to show that the mere presence of a contradiction does not necessarily mean induction of cognitive conflict. Moreover, if the cognitive conflict is evoked, it does not necessarily mean that the pupil can find its core or that they solve it in the desired way.

  • Název v anglickém jazyce

    Possible pupils' confrontations with cognitive conflict as a teaching strategy of mathematical concepts

  • Popis výsledku anglicky

    As one of the strategies for developing understanding of mathematical concepts, teachers across grades use the cognitive conflict strategy. They present pupils with tasks or questions that they expect to evoke first contradiction and then ?better? knowledge as a result of confronting an individual with the cognitive conflict. In this paper, we present two case studies that monitor the learning process of pupils between Grade 4 to Grade 5 in the situation where teachers wanted to provoke cognitive conflict in different contexts. We try to show that the mere presence of a contradiction does not necessarily mean induction of cognitive conflict. Moreover, if the cognitive conflict is evoked, it does not necessarily mean that the pupil can find its core or that they solve it in the desired way.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Broadening experiences in elementary school mathematics

  • ISBN

    978-80-7603-260-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    261-279

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Education

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 8. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku