Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úlohy rozvíjející dovednost identifikace a kontroly proměnných

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F21%3A43896383" target="_blank" >RIV/44555601:13440/21:43896383 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mfi.upol.cz/files/30/3004/mfi_3004_287_298.pdf" target="_blank" >https://mfi.upol.cz/files/30/3004/mfi_3004_287_298.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úlohy rozvíjející dovednost identifikace a kontroly proměnných

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku je diskutována jedna z dovedností vědeckého myšlení, kterou je identifikace a kontrola proměnných. U této dovednosti se v mnoha mezinárodních i českých výzkumech ukázalo, že činí problémy nejen žákům základních a středních škol, ale často i studentům škol vysokých. V příspěvku prezentujeme ukázky několika různě obtížných úloh zaměřených na rozvoj této dovednosti a na jedné úloze ilustrujeme i možnost využití metody Concept Cartoons pro procvičování této dovednosti na základních školách. Úlohy prezentované v článku mohou dobře posloužit jako průprava pro plánování a navrhování vhodných kontrolovaných experimentů i vyvozování správných závěrů ze zjištěných výsledků.

  • Název v anglickém jazyce

    Tasks developing the skill of identification and control of variables

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses one of the skills of scientific thinking, which is the identification and control of variables. This skill has been shown in many international and Czech researches to cause problems not only for primary and secondary school pupils, but often also for university students. In this paper we present examples several various difficult tasks focused on the development of this skill and in one task we illustrate the possibility of using the Concept Cartoons method to practice this skill in primary schools. The tasks presented in the article can well serve as preparation for planning and designing suitable controlled experiments as well as drawing the right conclusions from the results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Matematika, fyzika, informatika

  • ISSN

    1210-1761

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    287-298

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus