Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Graphomotor level as a necessary component of elementary writing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579131" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579131 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Graphomotor level as a necessary component of elementary writing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the level graphomotor skills of primary school children, which are necessary for the successful acquisition of writing skills in elementary grade. In theory describes graphomotor skills, following the development of the personality of a primary school child and informs about the possibilities of graphomotor skills diagnostic in primary school. In the second part of the paper are presented results of research on the field, through the qualitative research strategy. The aim was to identify the level of development of fine motor skills, graphomotor skills, sensorimotor coordination and visual perception in primary school children after the start of compulsory school attendance. We used methods of observation, interview, case history questionnaire and analysis of activity results in standardized tests (Developmental test of visual perception and Tracing test). In the conclusion are proposed some measures that will allow teachers to eliminate children's graphomotor difficulties in primary school.

  • Název v anglickém jazyce

    Graphomotor level as a necessary component of elementary writing

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the level graphomotor skills of primary school children, which are necessary for the successful acquisition of writing skills in elementary grade. In theory describes graphomotor skills, following the development of the personality of a primary school child and informs about the possibilities of graphomotor skills diagnostic in primary school. In the second part of the paper are presented results of research on the field, through the qualitative research strategy. The aim was to identify the level of development of fine motor skills, graphomotor skills, sensorimotor coordination and visual perception in primary school children after the start of compulsory school attendance. We used methods of observation, interview, case history questionnaire and analysis of activity results in standardized tests (Developmental test of visual perception and Tracing test). In the conclusion are proposed some measures that will allow teachers to eliminate children's graphomotor difficulties in primary school.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2016 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-5895-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    244-248

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    14. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku