Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Influence of Textbook Visual Quality of Geographical Phenomena on Children's Conceptions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F22%3A43896959" target="_blank" >RIV/44555601:13440/22:43896959 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00221341.2022.2088828" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00221341.2022.2088828</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00221341.2022.2088828" target="_blank" >10.1080/00221341.2022.2088828</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Influence of Textbook Visual Quality of Geographical Phenomena on Children's Conceptions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the presented study is to evaluate the influence of the quality of visuals in printed geography textbooks on the character of children?s conceptions using the example of the geographical location concept. Visuals are a graphical representation of a certain phenomenon. A two-tier diagnostic test without and with three types of high and low quality physical-geographical visuals was used to achieve this objective. The research study among elementary school students (n = 434) has shown that students are mostly unable to work effectively with visuals due to their inappropriate properties such as headline quality or factual errors.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of Textbook Visual Quality of Geographical Phenomena on Children's Conceptions

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the presented study is to evaluate the influence of the quality of visuals in printed geography textbooks on the character of children?s conceptions using the example of the geographical location concept. Visuals are a graphical representation of a certain phenomenon. A two-tier diagnostic test without and with three types of high and low quality physical-geographical visuals was used to achieve this objective. The research study among elementary school students (n = 434) has shown that students are mostly unable to work effectively with visuals due to their inappropriate properties such as headline quality or factual errors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Geography

  • ISSN

    0022-1341

  • e-ISSN

    1752-6868

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    100-114

  • Kód UT WoS článku

    000817255600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85133009631