The Influence of Textbook Visual Quality of Geographical Phenomena on Children's Conceptions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F22%3A43896959" target="_blank" >RIV/44555601:13440/22:43896959 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00221341.2022.2088828" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00221341.2022.2088828</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/00221341.2022.2088828" target="_blank" >10.1080/00221341.2022.2088828</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Influence of Textbook Visual Quality of Geographical Phenomena on Children's Conceptions
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the presented study is to evaluate the influence of the quality of visuals in printed geography textbooks on the character of children?s conceptions using the example of the geographical location concept. Visuals are a graphical representation of a certain phenomenon. A two-tier diagnostic test without and with three types of high and low quality physical-geographical visuals was used to achieve this objective. The research study among elementary school students (n = 434) has shown that students are mostly unable to work effectively with visuals due to their inappropriate properties such as headline quality or factual errors.
Název v anglickém jazyce
The Influence of Textbook Visual Quality of Geographical Phenomena on Children's Conceptions
Popis výsledku anglicky
The aim of the presented study is to evaluate the influence of the quality of visuals in printed geography textbooks on the character of children?s conceptions using the example of the geographical location concept. Visuals are a graphical representation of a certain phenomenon. A two-tier diagnostic test without and with three types of high and low quality physical-geographical visuals was used to achieve this objective. The research study among elementary school students (n = 434) has shown that students are mostly unable to work effectively with visuals due to their inappropriate properties such as headline quality or factual errors.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Geography
ISSN
0022-1341
e-ISSN
1752-6868
Svazek periodika
2022
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
100-114
Kód UT WoS článku
000817255600001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85133009631