Kognitivní konflikt jako výuková strategie - případ trojúhelníkové nerovnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F22%3A43897560" target="_blank" >RIV/44555601:13440/22:43897560 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.jcmf.zcu.cz/konference/setkani2022/srni2022.pdf" target="_blank" >http://www.jcmf.zcu.cz/konference/setkani2022/srni2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kognitivní konflikt jako výuková strategie - případ trojúhelníkové nerovnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním z pilířů výuky matematiky je konceptuální porozumění žáků. K tomu mohou učitelé využívat mimo řady jiných strategii kognitivního konfliktu. Předpokládají, že žák v důsledku konfrontace s kognitivním konfliktem, posune své porozumění určitému pojmu k ?lepší" znalosti. To ale nastat vůbec nemusí. Žák nemusí vůbec jádro kognitivního konfliktu odhalit, nebo ho nevyřeší žádoucím způsobem. Na konkrétním případu v kontextu trojúhelníkové nerovnosti ukážeme v příspěvku různé způsoby vypořádání se s kognitivním konfliktem různými žáky.
Název v anglickém jazyce
Cognitive conflict as a learning strategy - the case of triangular inequality
Popis výsledku anglicky
One of the pillars of mathematics education is students' conceptual understanding. To do this, teachers can use, among other things, the strategy of cognitive conflict. They assume that the student, as a result of confronting a cognitive conflict, will shift his understanding of a certain concept to "better" knowledge. However, this may not happen at all. The student may not discover the core of the cognitive conflict at all, or may not resolve it in the desired way. We will show specific cases of different ways of dealing with cognitive conflict by different students in the context of the triangular inequality.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Setkání učitelů matemtiky všech typů a stupňů škol 2022
ISBN
978-80-86843-76-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
125-131
Název nakladatele
Vydavatelský servis
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Srní
Datum konání akce
3. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—