Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kognitivní konflikt jako výuková strategie - případ trojúhelníkové nerovnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F22%3A43897560" target="_blank" >RIV/44555601:13440/22:43897560 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.jcmf.zcu.cz/konference/setkani2022/srni2022.pdf" target="_blank" >http://www.jcmf.zcu.cz/konference/setkani2022/srni2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kognitivní konflikt jako výuková strategie - případ trojúhelníkové nerovnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedním z pilířů výuky matematiky je konceptuální porozumění žáků. K tomu mohou učitelé využívat mimo řady jiných strategii kognitivního konfliktu. Předpokládají, že žák v důsledku konfrontace s kognitivním konfliktem, posune své porozumění určitému pojmu k ?lepší&quot; znalosti. To ale nastat vůbec nemusí. Žák nemusí vůbec jádro kognitivního konfliktu odhalit, nebo ho nevyřeší žádoucím způsobem. Na konkrétním případu v kontextu trojúhelníkové nerovnosti ukážeme v příspěvku různé způsoby vypořádání se s kognitivním konfliktem různými žáky.

  • Název v anglickém jazyce

    Cognitive conflict as a learning strategy - the case of triangular inequality

  • Popis výsledku anglicky

    One of the pillars of mathematics education is students&apos; conceptual understanding. To do this, teachers can use, among other things, the strategy of cognitive conflict. They assume that the student, as a result of confronting a cognitive conflict, will shift his understanding of a certain concept to &quot;better&quot; knowledge. However, this may not happen at all. The student may not discover the core of the cognitive conflict at all, or may not resolve it in the desired way. We will show specific cases of different ways of dealing with cognitive conflict by different students in the context of the triangular inequality.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Setkání učitelů matemtiky všech typů a stupňů škol 2022

  • ISBN

    978-80-86843-76-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    125-131

  • Název nakladatele

    Vydavatelský servis

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Srní

  • Datum konání akce

    3. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku