Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F22%3A43897563" target="_blank" >RIV/44555601:13440/22:43897563 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.jcmf.zcu.cz/konference/setkani2022/srni2022.pdf" target="_blank" >http://www.jcmf.zcu.cz/konference/setkani2022/srni2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je stručně představit didaktické zásady přírodovědného vzdělávání, které pod vedením Kateřiny Jančaříkové sestavil tým šestnácti oborových didaktiků z České republiky a ze Slovenska. Jedná se o principy, kterými by se měli učitelé přírodovědných předmětů při své práci řídit. Výstupem společné práce je publikace [1], kterou letos vydalo nakladatelství PedF UK. Publikace je určena učitelům biologie/přírodopisu, fyziky, geografie/zeměpisu, chemie, informatiky, matematiky a lektorům environmentální výchovy a výchovy k udržitelnosti, učitelům 1. stupně a samozřejmě také studentům (budoucím učitelům) těchto oborů, didaktikům, i dalším zájemcům.
Název v anglickém jazyce
Didactic principles in science education
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to briefly introduce the didactic principles of science education.The aim of the paper is to briefly introduce the didactic principles of science education, which were compiled by a team of sixteen didacticians from the Czech Republic and Slovakia under the leadership of Kateřina Jančaříková. These are principles that should guide science teachers in their work. The result of the joint work is a publication [1], which was published this year by the PedF UK publishing house. The publication is intended for teachers of biology/natural history, physics, geography/memory, chemistry, computer science, mathematics, environmental education and sustainability education teachers, teachers of first grade and, of course, students (future teachers) of these disciplines, didacticians, and other interested parties. These are principles that should guide science teachers in their work. The result of the joint work is a publication [1], which was published this year by the PedF UK publishing house. The publication is intended for teachers of biology/natural history, physics, geography/memory, chemistry, computer science, mathematics and lecturers of environmental education and education for sustainability, teachers of the first grade and, of course, also students (future teachers) of these disciplines, didacticians, and other interested persons.Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Setkání učittelů matematiky všech typů a stupňů škol
ISBN
978-80-86843-76-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
113-118
Název nakladatele
Vydavatelský servis
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Srní
Datum konání akce
3. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—