Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ověření míry sebeposuzování klinických kompetencí studentů ošetřovatelství - Preliminární Studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13450%2F21%3A43896794" target="_blank" >RIV/44555601:13450/21:43896794 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://zl.tnuni.sk/fileadmin/Archiv/2021/2021-9.c.1/ZL_2021_9_1_08_Stupkova.pdf" target="_blank" >https://zl.tnuni.sk/fileadmin/Archiv/2021/2021-9.c.1/ZL_2021_9_1_08_Stupkova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ověření míry sebeposuzování klinických kompetencí studentů ošetřovatelství - Preliminární Studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Východiska: Povolání zdravotní sestry, je fyzicky a psychicky náročné. Jsou zde také značně specifické nároky na osobní vhodnost, profesionální přípravu, styl práce, způsob života a na duševní stabilitu sestry. Jako vhodný nástroj k profesní orientaci se jeví sebe posuzování. Cíle: Cílem pilotního šetření bylo identifikovat a analyzovat úroveň sebe posuzování studentů ošetřovatelství ve vybraných vysokých školách v České republice. Soubor a metody: Soubor byl sestaven z 2. a 3. ročníků studentů ošetřovatelství/ prezenční forma studia, na 11 českých vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. Celkový počet respondentů byl 105 respondentů. Pro pilotní šetření byly zvoleny tyto tři hodnotící nástroje, Škála - Self-Liking/Self-Competence Scale Revised (SLCS-R), Dundee Ready Educational Environment Measure (DREEM) a Škála sesterských kompetencí. K interpretaci výsledků jsme použily deskriptivní statistiku. Výsledky: Signifikantní podíl na pozitivním sebehodnocení studenta vykazuje délka studia a psychické rozpoložení. Na základě sebereflexe byla úroveň kompetentnosti studentů od 54,2 do 72,3. Téměř polovina (49,5 %) studentů vyhodnocovala úroveň kompetentnosti jako dobrou (VAS&gt;50-75) a 20,5 % jako velmi dobrou (VAS&gt;75-100). Závěr: Z našich pilotních výsledků vyplývá, sebe posuzování se zvyšuje nejen délkou studia ale i opakováním jednotlivých praktických úkonů. Proto považujeme za nevyhnutné se problematikou sebe posuzování zabývat v rámci celého průběhu studia ošetřovatelství.

  • Název v anglickém jazyce

    Verification of the degree of nursing students-self-assessment of clinical competences - Preliminary study

  • Popis výsledku anglicky

    Introduction: Self-assessment and subsequent diagnostics for professional orientation is a complex and important process with a variety of specific aspects. The profession of a nurse is physically and mentally demanding. From the point of view of professional training and requirements for professional performance, it is one of the most difficult. There are also very specific demands on personal suitability, professional training, work style, way of life and the mental stability of the nurse. Competence - the ability to perform a profession, authority or authority to operate. In practice, competence presupposes above all the ability to communicate and cooperate, problem solving and creativity, independence and performance, responsibility, thinking and learning, argumentation and evaluation. Methodology: The following three assessment tools were selected for the pilot survey: SLCS-R Scale - Self-Liking / Self-Competence Scale Revised, DREEM - Dundee Ready Educational Environment Measure and Nursing Competence Scale. The aim of the survey was to determine the level of self-assessment of the professional competence of nursing students. The group was composed of 2nd and 3rd year nursing students / full-time form of study, at 11 Czech universities with a medical focus. Results: A significant share of the student&apos;s positive self-esteem is shown by the length of study and mental state, ie self-concept and self-acceptance. Based on self-reflection, the level of competence of students ranged from 54.2 to 72.3. Almost half (49.5%) of students rated the level of competence as good (VAS&gt; 50-75) and 20.5% as very good (VAS&gt; 75-100). Conclusion: Self-assessment of professional competence has an irreplaceable role in the professional training of nursing students, but shows the need for contextual interconnection of several aspects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30307 - Nursing

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zdravotnícke listy

  • ISSN

    1339-3022

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    45-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85106871988