Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-assessed competence of final-year nursing students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17110%2F23%3AA2402JN9" target="_blank" >RIV/61988987:17110/23:A2402JN9 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/nop2.1708" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/nop2.1708</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/nop2.1708" target="_blank" >10.1002/nop2.1708</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-assessed competence of final-year nursing students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aim: To examine the overall level of self-assessed competence of final-year nursing ‘bachelors’ degree students in the Czech Republic. In addition, the study aimed at the factors associated with the students' level of competence. Design: A cross-sectional observational study. Methods: Data were collected with the Czech version of the Nurse Competence Scale from 274 final-year nursing students of the bachelor's nursing program. Data were analysed using descriptive statistics and multiple regression analyses. Results: Majority of the students (80.3%) assessed their level of competence as good or very good. The highest level of competence was assessed in the category of ‘managing situations’ (VAS mean 67.8) and ‘work role’ (VAS mean 67.2). Previous work experience in healthcare and successful supervisory experience had a positive association with self-assessed competence. Students who completed clinical placement during the COVID-19 pandemic assessed their level of competence as lower than students before the pandemic. No Patient or Public Contribution.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-assessed competence of final-year nursing students

  • Popis výsledku anglicky

    Aim: To examine the overall level of self-assessed competence of final-year nursing ‘bachelors’ degree students in the Czech Republic. In addition, the study aimed at the factors associated with the students' level of competence. Design: A cross-sectional observational study. Methods: Data were collected with the Czech version of the Nurse Competence Scale from 274 final-year nursing students of the bachelor's nursing program. Data were analysed using descriptive statistics and multiple regression analyses. Results: Majority of the students (80.3%) assessed their level of competence as good or very good. The highest level of competence was assessed in the category of ‘managing situations’ (VAS mean 67.8) and ‘work role’ (VAS mean 67.2). Previous work experience in healthcare and successful supervisory experience had a positive association with self-assessed competence. Students who completed clinical placement during the COVID-19 pandemic assessed their level of competence as lower than students before the pandemic. No Patient or Public Contribution.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30307 - Nursing

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nursing Open

  • ISSN

    2054-1058

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    4607-4618

  • Kód UT WoS článku

    000945998100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85150456325