Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The level of competence of graduating nursing students in 10 European countries Comparison between countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15120%2F21%3A73607236" target="_blank" >RIV/61989592:15120/21:73607236 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1002/nop2.712" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1002/nop2.712</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/nop2.712" target="_blank" >10.1002/nop2.712</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The level of competence of graduating nursing students in 10 European countries Comparison between countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aim: To analyse graduating nursing students’ self-assessed competence level in Europe at graduation, at the beginning of nursing career.Design: An international cross-sectional evaluative design. Methods: Data were collected in February 2018–July 2019 from graduating nursing students in 10 European countries. Competence was assessed with a validated in-strument, the Nurse Competence Scale (NCS). The sample comprised 3,490 students (response rate 45%), and data were analysed statistically. Results: In all countries, graduating nursing students assessed their competence as good (range 50.0–69.1; VAS 0–100), albeit with statistically significant differences between countries. The assessments were highest in Iceland and lowest in Lithuania. Older students, those with working experience in health care, satisfied with their current degree programme, with excellent or good study achievements, graduating to 1st study choice and having a nursing career plan for future as-sessed their competence higher.

  • Název v anglickém jazyce

    The level of competence of graduating nursing students in 10 European countries Comparison between countries

  • Popis výsledku anglicky

    Aim: To analyse graduating nursing students’ self-assessed competence level in Europe at graduation, at the beginning of nursing career.Design: An international cross-sectional evaluative design. Methods: Data were collected in February 2018–July 2019 from graduating nursing students in 10 European countries. Competence was assessed with a validated in-strument, the Nurse Competence Scale (NCS). The sample comprised 3,490 students (response rate 45%), and data were analysed statistically. Results: In all countries, graduating nursing students assessed their competence as good (range 50.0–69.1; VAS 0–100), albeit with statistically significant differences between countries. The assessments were highest in Iceland and lowest in Lithuania. Older students, those with working experience in health care, satisfied with their current degree programme, with excellent or good study achievements, graduating to 1st study choice and having a nursing career plan for future as-sessed their competence higher.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30307 - Nursing

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nursing Open

  • ISSN

    2054-1058

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1048-1062

  • Kód UT WoS článku

    000592103400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85096638827