Evaluation of the educational enviroment using the evaluation tool DREEM-common project FZO PU in Prešov and FZS UJEP Ústí nad Labem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13450%2F22%3A43897305" target="_blank" >RIV/44555601:13450/22:43897305 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://healthandcaring.upce.cz/index.php/healthandcaring/article/view/1775" target="_blank" >https://healthandcaring.upce.cz/index.php/healthandcaring/article/view/1775</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.46585/hc.2022.1.1775" target="_blank" >10.46585/hc.2022.1.1775</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Hodnotenie vzdelávacieho prostredia s využitím hodnotiaceho nástroja DREEM ? spoločný projekt FZO PU v Prešove a FZS UJEP Ústí nad Labem
Popis výsledku v původním jazyce
Vzdelávacie prostredie, s ktorým sa študenti stretávajú, má vplyv na spokojnosť s priebehom štúdia, vnímanú pohodu, ašpirácie a akademické výsledky. Hodnotenie vnímania vzdelávacieho prostredia študentmi v nelekárskych študijných programoch pomocou vhodných nástrojov je preto dôležité a potrebné. Cieľom tejto štúdie bolo zistiť, ako študenti vnímali vzdelávaciu klímu pomocou Dundee Ready Education Environment Measure (DREEM) a porovnať zistenia získané na dvoch univerzitách na Slovensku (FZO PU Prešov) a v Českej republike (FZS UJEP Ústí nad Labem). Štúdia pomohla identifikovať určité problémy, ktoré si vyžadujú ďalšie skúmanie, ako napríklad systém podpory pre študentov, ktorí sú stresovaní, primeraná sociálna a akademická podpora pre študentov nelekárskych odborov, efektívne duševné zdravie a poradenský program.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of the educational enviroment using the evaluation tool DREEM-common project FZO PU in Prešov and FZS UJEP Ústí nad Labem
Popis výsledku anglicky
Educational environment affects the student?s satisfation with their studies, well-being and academical achievements. Evaluation of educational environment by students in health care study programmes using valic assessment methods is therefore important and needed. Aim of this study was to assess student?s perception of educational environment using standardised questionnaire Dundee Ready Education Environment Measure (DREEM) and compare findings from two universities in Slovakia (FZO PU Presov) and in the Czech Republic (FZS UJEP Usti nad Labem). This studie identifies certain problems, that require further evaluation, such as stress support services for students, academical and social support for students and mental well-being councelling services.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30304 - Public and environmental health
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Health & Caring
ISSN
2788-0931
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1 2022
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
1-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—