PERMA5 – důkazy podložený rámec podpory well-beingu zaměstnanců vysokých škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10489024" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10489024 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=FF59ToSY5X" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=FF59ToSY5X</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2024.4509" target="_blank" >10.14712/23362189.2024.4509</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
PERMA5 – důkazy podložený rámec podpory well-beingu zaměstnanců vysokých škol
Popis výsledku v původním jazyce
Abstrakt: Zabývání se otázkami duševního zdraví mezi akademickými profesionálya personálem univerzit vyžaduje nasazení pozitivní psychologie a iniciativ podporujícíchpozitivní vzdělávání a pozitivního zdraví. Tento výzkumný projekt se soustředí na validaci škályTh e Employee Well-being Scale na českých univerzitách pro budoucí národní hodnocení s cílemzhodnotit well-being zaměstnanců univerzit a podpořit navrhování efektivních intervencí prozlepšení bio-psycho-sociálního zdraví akademického personálu na základě výsledků hodnocení.Vycházejíc z nové teorie well-beingu PERMA5, která nově zahrnuje autenticitu jako klíčovýstavební prvek, tento výzkumný projekt prezentuje komplexní rámec pro podporu well-beinguv akademickém prostředí. Škála Th e Employee Well-being Scale obsahuje 78 podkategoriíhodnotících well-being zaměstnanců univerzit prostřednictvím mechanismu sebehodnocenína škále 0 (nejsem spokojený/á) - 10 (jsem absolutně spokojený/á). Výzkumný projekt siklade za cíl podpořit iniciativy v oblasti well-beingu ve vysokém školství v České republicea pomoci systematicky měřit well-being zaměstnanců univerzit po celém světě, přičemž přispívák celkovému zlepšení kvality života akademických pracovníků.
Název v anglickém jazyce
PERMA5 - Evidence-based framework for building well-being of university employees
Popis výsledku anglicky
Addressing mental health issues among academic professionals and university staff requires the application of positive psychology and initiatives supporting positive education and health. This research project focuses on validating the Employee Well-being Scale at Czech universities for future national assessments aimed at evaluating university staff well-being and designing effective interventions to improve the bio-psycho-social health of academic staff based on the assessment results.Building on the new PERMA5 theory of well-being, which introduces authenticity as a key element, this research project presents a comprehensive framework to support well-being in academic environments. The Employee Well-being Scale comprises 78 subcategories evaluating university employees' well-being through a self-assessment mechanism on a scale of 0 (not satisfied) to 10 (completely satisfied).The project aims to promote well-being initiatives in higher education in the Czech Republic and help systematically measure university staff well-being globally, contributing to the overall improvement of the quality of life for academic professionals.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
2336-2189
Svazek periodika
74
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
161-174
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—