Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Professional development of public university staff - competences, preferences, motivation and barriers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F22%3A43921375" target="_blank" >RIV/62156489:43670/22:43921375 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-832-0-0007" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-832-0-0007</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-832-0-0007" target="_blank" >10.11118/978-80-7509-832-0-0007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Professional development of public university staff - competences, preferences, motivation and barriers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Continuous education, development and learning of staff should be considered in every institution and organization as a natural (often reciprocal) investment that will bring competitive advantages in the future. Institutional support for staff learning in the human resources development model, ideally in the modification of management by competencies, is also a necessary prerequisite for the functioning of organizations in the field of higher education. From a general point of view, it is important to pay attention to the professional, expert and personal development of all human resources within the entire university. Not only academic, scientific-research, but also technical and economic professions and activities are important for the functioning of the university, and therefore it is appropriate to adequately support all job positions. Among other things, it is appropriate to implement these issues in the development plans and activities of employees, or to value them within the framework of human resources management. The aim of the paper is to present partial results of a survey focused on the analysis of educational needs among employees of a selected public university in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional development of public university staff - competences, preferences, motivation and barriers

  • Popis výsledku anglicky

    Continuous education, development and learning of staff should be considered in every institution and organization as a natural (often reciprocal) investment that will bring competitive advantages in the future. Institutional support for staff learning in the human resources development model, ideally in the modification of management by competencies, is also a necessary prerequisite for the functioning of organizations in the field of higher education. From a general point of view, it is important to pay attention to the professional, expert and personal development of all human resources within the entire university. Not only academic, scientific-research, but also technical and economic professions and activities are important for the functioning of the university, and therefore it is appropriate to adequately support all job positions. Among other things, it is appropriate to implement these issues in the development plans and activities of employees, or to value them within the framework of human resources management. The aim of the paper is to present partial results of a survey focused on the analysis of educational needs among employees of a selected public university in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2021

  • ISBN

    978-80-7509-832-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    7-16

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    8. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku