Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kutivace vědění a její ekonomické souvislosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F03%3A00002104" target="_blank" >RIV/44555601:13510/03:00002104 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kutivace vědění a její ekonomické souvislosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ekonomicky a sociálně nekonfliktní vstup ČR do EU je spojován s existencí tzv. znalostní ekonomiky. Vědění, znalosti, dovednost pracovat s informacemi a schopnost a vůle řešit problémy hrají v každé společnosti řadu rolí. Rozvoj vzdělání, výzkumu a vývoje je tak spojován zejména s růstem ekonomiky a konkurenceschopnosti, s rozvojem demokracie a kvalitního řízení společnosti, s rozvojem člověka jako individuality, s podporou zdraného životního stylu, s předáváním kulturních tradic, včetně etických kodexůa vzorů, s udržením vysoké míry zaměstnatelnosti každého jednotlivce a s nízkou mírou nezaměstnanosti, s podporou sociální koheze ve společnosti. V současné ČR naráží formování společnosti vědění zejména na nevyváženost ve struktuře celého vzdělávacího systému (poptávka po vzdělání na terciární úrovni a v dalším vzdělávání převyšuje nabídku jeho kapacit zatímco u primárního a sekundárního vzdělání je tomu naopak), ale také na nedostatečnost zdrojů financování terciárního vzdělání (nižší

  • Název v anglickém jazyce

    Cultivation of knowledge in the Czech republic and its economic connections

  • Popis výsledku anglicky

    Cultivation of Knowledge in the Czech Republic and its Economic Connections Economically and socially non-problematic accession of the CR to the EU is connected with the existence of so called knowledge economy. Knowledge, skills necessary for the work with the amount of information and the ability and willingness to solve problems play a number of roles in each society. The development of education, research and evolution is in this way connected with the growth of economy and competitiveness, with thedevelopment of democracy and quality management of society, with the development of a person as an individuality, with the support of healthy life-style, with transferring of cultural traditions, including ethic codexes and models, with preserving of ahigh rate of employment of every person and with the low rate of unemployment, with the support of social cohesion in the society. In the present CR, the formation of the society of knowledge runs into difficulties, especially because of t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F03%2F1347" target="_blank" >GA402/03/1347: Ekonomické aspekty rozvoje vzdělanosti v Ústeckém kraji</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transformace hospodářství ČR před vstupem do EU

  • ISBN

    80-7083-738-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    453-457

  • Název nakladatele

    Technická univerzita Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    8. 9. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku