Kutivace vědění a její ekonomické souvislosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F03%3A00002104" target="_blank" >RIV/44555601:13510/03:00002104 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kutivace vědění a její ekonomické souvislosti
Popis výsledku v původním jazyce
Ekonomicky a sociálně nekonfliktní vstup ČR do EU je spojován s existencí tzv. znalostní ekonomiky. Vědění, znalosti, dovednost pracovat s informacemi a schopnost a vůle řešit problémy hrají v každé společnosti řadu rolí. Rozvoj vzdělání, výzkumu a vývoje je tak spojován zejména s růstem ekonomiky a konkurenceschopnosti, s rozvojem demokracie a kvalitního řízení společnosti, s rozvojem člověka jako individuality, s podporou zdraného životního stylu, s předáváním kulturních tradic, včetně etických kodexůa vzorů, s udržením vysoké míry zaměstnatelnosti každého jednotlivce a s nízkou mírou nezaměstnanosti, s podporou sociální koheze ve společnosti. V současné ČR naráží formování společnosti vědění zejména na nevyváženost ve struktuře celého vzdělávacího systému (poptávka po vzdělání na terciární úrovni a v dalším vzdělávání převyšuje nabídku jeho kapacit zatímco u primárního a sekundárního vzdělání je tomu naopak), ale také na nedostatečnost zdrojů financování terciárního vzdělání (nižší
Název v anglickém jazyce
Cultivation of knowledge in the Czech republic and its economic connections
Popis výsledku anglicky
Cultivation of Knowledge in the Czech Republic and its Economic Connections Economically and socially non-problematic accession of the CR to the EU is connected with the existence of so called knowledge economy. Knowledge, skills necessary for the work with the amount of information and the ability and willingness to solve problems play a number of roles in each society. The development of education, research and evolution is in this way connected with the growth of economy and competitiveness, with thedevelopment of democracy and quality management of society, with the development of a person as an individuality, with the support of healthy life-style, with transferring of cultural traditions, including ethic codexes and models, with preserving of ahigh rate of employment of every person and with the low rate of unemployment, with the support of social cohesion in the society. In the present CR, the formation of the society of knowledge runs into difficulties, especially because of t
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F03%2F1347" target="_blank" >GA402/03/1347: Ekonomické aspekty rozvoje vzdělanosti v Ústeckém kraji</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transformace hospodářství ČR před vstupem do EU
ISBN
80-7083-738-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
453-457
Název nakladatele
Technická univerzita Liberec
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
8. 9. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—