Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing innovation - success and failure

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F09%3A00005328" target="_blank" >RIV/44555601:13510/09:00005328 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing innovation - success and failure

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Innovation doesn´t mean only new product and new technology but also the implementation of changes in management, organization of labour and marketing. This paper aims to show the procedure of implementation of a marketing innovation in three small and medium sized enterprices. It focuses on the innovation process and its success and failure. It also analyses the causation of the failure. This article also suggests the how to innovate the company´s marketing and how to strengthen the role of call-centers and it should help small businesses to be more efficient and more competitive on the market.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing innovation - success and failure

  • Popis výsledku anglicky

    Innovation doesn´t mean only new product and new technology but also the implementation of changes in management, organization of labour and marketing. This paper aims to show the procedure of implementation of a marketing innovation in three small and medium sized enterprices. It focuses on the innovation process and its success and failure. It also analyses the causation of the failure. This article also suggests the how to innovate the company´s marketing and how to strengthen the role of call-centers and it should help small businesses to be more efficient and more competitive on the market.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Closing the Innovation Gap: Theory and Practice, Proceedings of the 4th European Conference on Management of Technology

  • ISBN

    1-903978-41-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of the West of Scotland, Paisley

  • Místo vydání

    Paisley

  • Místo konání akce

    Glasgow, UK

  • Datum konání akce

    6. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku