Marketing innovation - success and failure
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F09%3A00005328" target="_blank" >RIV/44555601:13510/09:00005328 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Marketing innovation - success and failure
Popis výsledku v původním jazyce
Innovation doesn´t mean only new product and new technology but also the implementation of changes in management, organization of labour and marketing. This paper aims to show the procedure of implementation of a marketing innovation in three small and medium sized enterprices. It focuses on the innovation process and its success and failure. It also analyses the causation of the failure. This article also suggests the how to innovate the company´s marketing and how to strengthen the role of call-centers and it should help small businesses to be more efficient and more competitive on the market.
Název v anglickém jazyce
Marketing innovation - success and failure
Popis výsledku anglicky
Innovation doesn´t mean only new product and new technology but also the implementation of changes in management, organization of labour and marketing. This paper aims to show the procedure of implementation of a marketing innovation in three small and medium sized enterprices. It focuses on the innovation process and its success and failure. It also analyses the causation of the failure. This article also suggests the how to innovate the company´s marketing and how to strengthen the role of call-centers and it should help small businesses to be more efficient and more competitive on the market.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Closing the Innovation Gap: Theory and Practice, Proceedings of the 4th European Conference on Management of Technology
ISBN
1-903978-41-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of the West of Scotland, Paisley
Místo vydání
Paisley
Místo konání akce
Glasgow, UK
Datum konání akce
6. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—