Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer's profitability: Methodological approaches

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F11%3A43883344" target="_blank" >RIV/44555601:13510/11:43883344 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.promote.cz/lef/sekce/LEF_2011.pdf" target="_blank" >https://www.promote.cz/lef/sekce/LEF_2011.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer's profitability: Methodological approaches

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In terms of global economic development the role of customer portfolio for an enterprise has been emphasized. There are different approaches how to evaluate the customer portfolio, starting from Customer Life Time models, Retention and Migration models,RFM models and Capital Asset Pricing model to models based on activity and costs to serve. Although the idea that marketing should be concerned with the profitability of individual customers is not new, insufficient situation occurs both in theoretical and practical approaches. Marketing is entering a stage where investment and returns can be credibly measured and indeed marketing functions can be related to market capitalization and shareholder value creation. Also managers' ability (based on proper assessment) to construct an efficient customer portfolio can create a substantial competition advantage.

  • Název v anglickém jazyce

    Customer's profitability: Methodological approaches

  • Popis výsledku anglicky

    In terms of global economic development the role of customer portfolio for an enterprise has been emphasized. There are different approaches how to evaluate the customer portfolio, starting from Customer Life Time models, Retention and Migration models,RFM models and Capital Asset Pricing model to models based on activity and costs to serve. Although the idea that marketing should be concerned with the profitability of individual customers is not new, insufficient situation occurs both in theoretical and practical approaches. Marketing is entering a stage where investment and returns can be credibly measured and indeed marketing functions can be related to market capitalization and shareholder value creation. Also managers' ability (based on proper assessment) to construct an efficient customer portfolio can create a substantial competition advantage.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Liberec Economic Forum - Proceedings of the 10th International Conference

  • ISBN

    978-80-7372-755-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    497-506

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    19. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000300261200054