Customer's profitability: Methodological approaches
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F11%3A43883344" target="_blank" >RIV/44555601:13510/11:43883344 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.promote.cz/lef/sekce/LEF_2011.pdf" target="_blank" >https://www.promote.cz/lef/sekce/LEF_2011.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Customer's profitability: Methodological approaches
Popis výsledku v původním jazyce
In terms of global economic development the role of customer portfolio for an enterprise has been emphasized. There are different approaches how to evaluate the customer portfolio, starting from Customer Life Time models, Retention and Migration models,RFM models and Capital Asset Pricing model to models based on activity and costs to serve. Although the idea that marketing should be concerned with the profitability of individual customers is not new, insufficient situation occurs both in theoretical and practical approaches. Marketing is entering a stage where investment and returns can be credibly measured and indeed marketing functions can be related to market capitalization and shareholder value creation. Also managers' ability (based on proper assessment) to construct an efficient customer portfolio can create a substantial competition advantage.
Název v anglickém jazyce
Customer's profitability: Methodological approaches
Popis výsledku anglicky
In terms of global economic development the role of customer portfolio for an enterprise has been emphasized. There are different approaches how to evaluate the customer portfolio, starting from Customer Life Time models, Retention and Migration models,RFM models and Capital Asset Pricing model to models based on activity and costs to serve. Although the idea that marketing should be concerned with the profitability of individual customers is not new, insufficient situation occurs both in theoretical and practical approaches. Marketing is entering a stage where investment and returns can be credibly measured and indeed marketing functions can be related to market capitalization and shareholder value creation. Also managers' ability (based on proper assessment) to construct an efficient customer portfolio can create a substantial competition advantage.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Liberec Economic Forum - Proceedings of the 10th International Conference
ISBN
978-80-7372-755-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
497-506
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
19. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000300261200054