Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Comparison of the Systems of Remuneration in the Educational Sectors of the Czech Republic, Belgium and Germany

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F18%3A43893830" target="_blank" >RIV/44555601:13510/18:43893830 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Comparison of the Systems of Remuneration in the Educational Sectors of the Czech Republic, Belgium and Germany

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Education and the organisation thereof is the most important factor influencing the competitiveness of an economy, the wealth of a society and quality of life, as is evidenced by those developed countries with higher numbers of educated people. One of the key factors in determining the quality of an education system is the remuneration of the individuals working in it. A sectoral analysis was therefore conducted on the basis of research into the systems of remuneration in the education sectors of three countries, namely the Czech Republic, Belgium and Germany. The purpose was to compare the results and indicate a space for further research.

  • Název v anglickém jazyce

    A Comparison of the Systems of Remuneration in the Educational Sectors of the Czech Republic, Belgium and Germany

  • Popis výsledku anglicky

    Education and the organisation thereof is the most important factor influencing the competitiveness of an economy, the wealth of a society and quality of life, as is evidenced by those developed countries with higher numbers of educated people. One of the key factors in determining the quality of an education system is the remuneration of the individuals working in it. A sectoral analysis was therefore conducted on the basis of research into the systems of remuneration in the education sectors of three countries, namely the Czech Republic, Belgium and Germany. The purpose was to compare the results and indicate a space for further research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Littera Scripta

  • ISSN

    1805-9112

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    170-183

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus