Most mezi rodinou a školou: Prevence a včasná identifikace ohrožení dítěte ve škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F19%3A43895245" target="_blank" >RIV/44555601:13510/19:43895245 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pravonadetstvi.cz/dokumenty/ostatni-dokumenty/" target="_blank" >http://www.pravonadetstvi.cz/dokumenty/ostatni-dokumenty/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Most mezi rodinou a školou: Prevence a včasná identifikace ohrožení dítěte ve škole
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá zavedením pozice školského sociálního pracovníka, která je inovací ve službách pro ohrožené dítě a jeho rodinu v ČR. Školský sociální pracovník tak může být "mostem mezi rodinou a školou". Dítě tráví ve škole značnou část svého dne.Je proto naprosto přirozené, že se v jeho chování ve škole mohou odrážet různé situace či potíže, jimiž prochází. Potíže, které se mohou u konkrétního dítěte ve škole manifestovat mohou mít celou řadu příčin. Může se jednat o ekonomické potíže, komplikace s bydlením, probíhající rozchod rodičů, či dokonce domácí násilí nebo o zdravotní postižení některého z členů rodiny. Nestabilní situace v rodinách ovlivňuje i domácí přípravu dětí a někdy má dopad i na školní docházku. Text vysvětluje proces podpory dítěte v rámci školy, která musí být schopná reagovat na komplexní potřeby dítěte, stejně jako na různé zdroje jeho ohrožení.
Název v anglickém jazyce
Bridge between family and school
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with the introduction of the position of a school social worker, which is an innovation in services for children at risk and their family in the Czech Republic. The school social worker can be a "bridge between family and school". A child spends much of his day at school. It is therefore natural that his / her behavior at school may reflect various situations or difficulties he / she is experiencing. There may be a number of reasons for the difficulties that a particular child may present at school. These may be economic difficulties, housing problems, ongoing separation of parents, or even domestic violence or disability of a family member. The unstable situation in families also affects the home preparation of children and sometimes also affects school attendance. The text explains the process of supporting a child within a school, which must be able to respond to the child's complex needs as well as the various sources of the child's risk
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Inovace v práci s ohroženými dětmi a rodinami
ISBN
978-80-7421-199-7
Počet stran výsledku
32
Strana od-do
168-199
Počet stran knihy
352
Název nakladatele
Ministerstvo práce a sociálních věcí
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—