Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Most mezi rodinou a školou: Prevence a včasná identifikace ohrožení dítěte ve škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F19%3A43895245" target="_blank" >RIV/44555601:13510/19:43895245 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pravonadetstvi.cz/dokumenty/ostatni-dokumenty/" target="_blank" >http://www.pravonadetstvi.cz/dokumenty/ostatni-dokumenty/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Most mezi rodinou a školou: Prevence a včasná identifikace ohrožení dítěte ve škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zabývá zavedením pozice školského sociálního pracovníka, která je inovací ve službách pro ohrožené dítě a jeho rodinu v ČR. Školský sociální pracovník tak může být &quot;mostem mezi rodinou a školou&quot;. Dítě tráví ve škole značnou část svého dne.Je proto naprosto přirozené, že se v jeho chování ve škole mohou odrážet různé situace či potíže, jimiž prochází. Potíže, které se mohou u konkrétního dítěte ve škole manifestovat mohou mít celou řadu příčin. Může se jednat o ekonomické potíže, komplikace s bydlením, probíhající rozchod rodičů, či dokonce domácí násilí nebo o zdravotní postižení některého z členů rodiny. Nestabilní situace v rodinách ovlivňuje i domácí přípravu dětí a někdy má dopad i na školní docházku. Text vysvětluje proces podpory dítěte v rámci školy, která musí být schopná reagovat na komplexní potřeby dítěte, stejně jako na různé zdroje jeho ohrožení.

  • Název v anglickém jazyce

    Bridge between family and school

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with the introduction of the position of a school social worker, which is an innovation in services for children at risk and their family in the Czech Republic. The school social worker can be a &quot;bridge between family and school&quot;. A child spends much of his day at school. It is therefore natural that his / her behavior at school may reflect various situations or difficulties he / she is experiencing. There may be a number of reasons for the difficulties that a particular child may present at school. These may be economic difficulties, housing problems, ongoing separation of parents, or even domestic violence or disability of a family member. The unstable situation in families also affects the home preparation of children and sometimes also affects school attendance. The text explains the process of supporting a child within a school, which must be able to respond to the child&apos;s complex needs as well as the various sources of the child&apos;s risk

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Inovace v práci s ohroženými dětmi a rodinami

  • ISBN

    978-80-7421-199-7

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    168-199

  • Počet stran knihy

    352

  • Název nakladatele

    Ministerstvo práce a sociálních věcí

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly