Vnímání společensky odpovědných aktivit zákazníky u maloobchodního řetězce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F22%3A43897638" target="_blank" >RIV/44555601:13510/22:43897638 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://vsers.cz/wp-content/uploads/2023/03/Auspicia_2_2022.pdf#page=8" target="_blank" >https://vsers.cz/wp-content/uploads/2023/03/Auspicia_2_2022.pdf#page=8</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36682/a_2022_2_1" target="_blank" >10.36682/a_2022_2_1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vnímání společensky odpovědných aktivit zákazníky u maloobchodního řetězce
Popis výsledku v původním jazyce
V posledních letech se koncept společenské odpovědnosti firem dostává stálevíce do povědomí společnosti i jednotlivých organizací, proto je do budoucna stále důleitézvyšovat informovanost a vnímání o tomto konceptu a prosazovat jeho zavádění do praxe. Nazákladě dotazníkového šetření byla provedena analýza dat s cílem zjistit, jak zákazníci vnímajíjednotlivé aktivity společenské odpovědnosti firem u konkrétního maloobchodního řetězce.Výzkumný soubor tvořilo 129 respondentů. Data byla statisticky zpracována, testovánaintervalem spolehlivosti a chí ? kvadrátem. Bylo zjištěno, e pojmu společenské odpovědnostfirem rozumí 52 % z dotazovaných respondentů. Nejznámější aktivitou konceptu společenskéodpovědnosti firem u konkrétního maloobchodního řetězce, kterou respondenti znají je bojproti plýtvání s potravinami, recyklací a zpětným sběrem odpadu, podporou zdravého ivotníhostylu. 65,4 % respondentů si myslí, e aktivity společenské odpovědnosti firem mají přínoshlavně pro konkrétního maloobchodního řetězce, a dále 14 % respondentů si je téměř jisto, emaloobchodní řetězec je zapojen do konceptu především z důvodu zisku. Nebyla všaktestováním dat prokázána závislost ve vnímání aktivit společenské odpovědnosti firem na věku,vzdělání, pohlaví a platu respondentů. Zároveň bylo zjištěno, e 56,6 % respondentů není ospolečenské odpovědnosti firem dostatečně informováno. V neposlední řadě je tento konceptrespondenty vnímán pozitivně, vidí v něm smysl a jsou ochotni si připlatit za produkt, při jehokoupi jde část jeho výdělku potřebným. Výsledky tak nastínily směry a oblasti pro případnézlepšování a neustálé monitorování vnímání tohoto konceptu.
Název v anglickém jazyce
Consumer perception of Socially Responsible Activities at a Retail Chain
Popis výsledku anglicky
In recent years, the concept of corporate social responsibility has becomeincreasingly well-known to society and individual organizations. Therefore, it is becomingmore and more important to raise awareness and perception of this concept, as well as topromote its implementation in practice. Based on a questionnaire survey, data analysis wasconducted to find out how consumers perceive various CSR activities of a specific retail chain.The research sample consisted of 129 respondents. The data was statistically processed andtested using confidence interval and chi-square. It was found that 52 % of the respondentsunderstood the concept of CSR. The most familiar activity to the respondents within the CSRconcept in a particular chain include the fight against food waste, recycling, and waste recovery,and promotion of a healthy lifestyle. About 65.4 % of the respondents believe that CSRactivities mainly benefit the retail chain and another 14 % of the respondents are almost surethat the retail chain is engaged in this concept mainly for profit. However, the performed tests9did not reveal any relationship between the perception of CSR activities and the age, education,gender, and salary of the respondents. It was also found that 56.6 % of the respondents did nothave sufficient information about CSR. Finally, it can be concluded that this conceptis perceived positively by the respondents, they consider it meaningful and are willing to paymore for a product where part of the profit goes to the needy. The research results thus outlinedirections and areas for possible improvement and continuous monitoring of the perception ofthis concept.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Auspicia
ISSN
1214-4967
e-ISSN
2464-7217
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
8-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—