Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate social responsibility activities as a way of creating value for consumers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F22%3A43905280" target="_blank" >RIV/60076658:12510/22:43905280 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pjms.zim.pcz.pl/resources/html/article/details?id=233980" target="_blank" >https://pjms.zim.pcz.pl/resources/html/article/details?id=233980</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17512/pjms.2022.26.1.12" target="_blank" >10.17512/pjms.2022.26.1.12</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate social responsibility activities as a way of creating value for consumers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to find out to what extent consumers perceive selected Corporate Social Responsibility (hereafter referred to as CSR) activities as valuable within the consumer electronics market, representing a competitive market environment. The importance of testing a set of CSR activities is supported by consumers’ tendency to reflect perceived value into their purchasing decisions. An online questionnaire survey was used to collect quantitative data (n = 2,000; quota sampling with respect to age groups was applied); data were subsequently analysed with regard to respondents’ gender and age through Pearson Chi-square test of independence. Our results show that consumers’ value perception is dependent on the case of CSR activities. This paper is a reaction to emphasize a need to understand consumer perception of CSR activities properly because it has the potential to influence the future company’s profitability.

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate social responsibility activities as a way of creating value for consumers

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to find out to what extent consumers perceive selected Corporate Social Responsibility (hereafter referred to as CSR) activities as valuable within the consumer electronics market, representing a competitive market environment. The importance of testing a set of CSR activities is supported by consumers’ tendency to reflect perceived value into their purchasing decisions. An online questionnaire survey was used to collect quantitative data (n = 2,000; quota sampling with respect to age groups was applied); data were subsequently analysed with regard to respondents’ gender and age through Pearson Chi-square test of independence. Our results show that consumers’ value perception is dependent on the case of CSR activities. This paper is a reaction to emphasize a need to understand consumer perception of CSR activities properly because it has the potential to influence the future company’s profitability.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Polish Journal of Management Studies

  • ISSN

    2081-7452

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    189-201

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85144999609