CSR in corona time
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F20%3A00039188" target="_blank" >RIV/29142890:_____/20:00039188 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://msijournal.com/wp-content/uploads/2021/01/MSI_v15_iss3.pdf" target="_blank" >https://msijournal.com/wp-content/uploads/2021/01/MSI_v15_iss3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CSR in corona time
Popis výsledku v původním jazyce
The paper aims to present CSR activities in the Corona Time and internal stakeholders' perception of these activities. Many of successful business would like to be more social responsible not only in usual time period, but during the crises, too. They would like to support and help the society. The paper introduces the Case Study of SKODA AUTO. How the business helped the society by CSR activities, and how the internal stakeholders perceive these activities. The description of the perception is based on the survey organized in May/ June 2020, immediately after the quarantine and reducing of emergency measure. The sense of the CSR activities is in their marketing communication, too. Therefore, the attention of researchers was focused on the effectiveness of the marketing communication to internal stakeholders.
Název v anglickém jazyce
CSR in corona time
Popis výsledku anglicky
The paper aims to present CSR activities in the Corona Time and internal stakeholders' perception of these activities. Many of successful business would like to be more social responsible not only in usual time period, but during the crises, too. They would like to support and help the society. The paper introduces the Case Study of SKODA AUTO. How the business helped the society by CSR activities, and how the internal stakeholders perceive these activities. The description of the perception is based on the survey organized in May/ June 2020, immediately after the quarantine and reducing of emergency measure. The sense of the CSR activities is in their marketing communication, too. Therefore, the attention of researchers was focused on the effectiveness of the marketing communication to internal stakeholders.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Marketing Science & Inspirations
ISSN
1338-7944
e-ISSN
—
Svazek periodika
XV
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
2-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—