Do consumers recognise CSR activities?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F21%3A43904112" target="_blank" >RIV/60076658:12510/21:43904112 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/74" target="_blank" >http://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/74</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Do consumers recognise CSR activities?
Popis výsledku v původním jazyce
Corporate Social Responsibility (CSR) has recently gained importance as a possible instrument for increasing the company’s competitiveness. This paper aims to find which specific activities are perceived as socially responsible and which activities are perceived as merely meeting legal requirements. An online questionnaire was used for data collection, where respondents were consumers from the Czech Republic, aged 18-44. The results show that consumers have insufficient knowledge about CSR – they are not able to reveal whether some activities are real evidence of CSR or only meeting legal requirements. An idea for future researchers into the cause of the insufficient CSR knowledge among consumers is another added value of this paper.
Název v anglickém jazyce
Do consumers recognise CSR activities?
Popis výsledku anglicky
Corporate Social Responsibility (CSR) has recently gained importance as a possible instrument for increasing the company’s competitiveness. This paper aims to find which specific activities are perceived as socially responsible and which activities are perceived as merely meeting legal requirements. An online questionnaire was used for data collection, where respondents were consumers from the Czech Republic, aged 18-44. The results show that consumers have insufficient knowledge about CSR – they are not able to reveal whether some activities are real evidence of CSR or only meeting legal requirements. An idea for future researchers into the cause of the insufficient CSR knowledge among consumers is another added value of this paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 15th International Scientific Conference INPROFORUM New trends and challenges in the management of organisations
ISBN
978-80-7394-863-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
154-159
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
4. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000835761600025