Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do consumers recognise CSR activities?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F21%3A43904112" target="_blank" >RIV/60076658:12510/21:43904112 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/74" target="_blank" >http://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/74</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do consumers recognise CSR activities?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility (CSR) has recently gained importance as a possible instrument for increasing the company’s competitiveness. This paper aims to find which specific activities are perceived as socially responsible and which activities are perceived as merely meeting legal requirements. An online questionnaire was used for data collection, where respondents were consumers from the Czech Republic, aged 18-44. The results show that consumers have insufficient knowledge about CSR – they are not able to reveal whether some activities are real evidence of CSR or only meeting legal requirements. An idea for future researchers into the cause of the insufficient CSR knowledge among consumers is another added value of this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Do consumers recognise CSR activities?

  • Popis výsledku anglicky

    Corporate Social Responsibility (CSR) has recently gained importance as a possible instrument for increasing the company’s competitiveness. This paper aims to find which specific activities are perceived as socially responsible and which activities are perceived as merely meeting legal requirements. An online questionnaire was used for data collection, where respondents were consumers from the Czech Republic, aged 18-44. The results show that consumers have insufficient knowledge about CSR – they are not able to reveal whether some activities are real evidence of CSR or only meeting legal requirements. An idea for future researchers into the cause of the insufficient CSR knowledge among consumers is another added value of this paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th International Scientific Conference INPROFORUM New trends and challenges in the management of organisations

  • ISBN

    978-80-7394-863-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    154-159

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    4. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000835761600025