Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F06%3A00005080" target="_blank" >RIV/44555601:13530/06:00005080 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gray Zones

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The international exhibition Gray Zones is focused on mutual communication between the exponent sof early post-modern visual arts arising from the milieu of Central European totalitarian regimes during the 1970s and 1980s (Ion Grigorescu, Sanja Iveković,Jiří Kovanda, Józef Robakowski, Mladen Stilinović), and a younger contemporary generation of artists who respond to the specifics of cultural model sof that period (Oskar Dawicki, Michal Moravčík, Tomo Savić Gecan, Kateřina Šedá). Presenting the early post-modern artistic production of the totalitarian era together with its redefinition from the point of view of contemporary artists can therefore be understood as an attempt to broaden the view of Central European visual arts development. However, in particular, it represents a contribution to the cognition of various historical, social, and cultural traditions of our, to a certain extent, still post-totalitarian milieu.

  • Název v anglickém jazyce

    Gray Zones

  • Popis výsledku anglicky

    The international exhibition Gray Zones is focused on mutual communication between the exponent sof early post-modern visual arts arising from the milieu of Central European totalitarian regimes during the 1970s and 1980s (Ion Grigorescu, Sanja Iveković,Jiří Kovanda, Józef Robakowski, Mladen Stilinović), and a younger contemporary generation of artists who respond to the specifics of cultural model sof that period (Oskar Dawicki, Michal Moravčík, Tomo Savić Gecan, Kateřina Šedá). Presenting the early post-modern artistic production of the totalitarian era together with its redefinition from the point of view of contemporary artists can therefore be understood as an attempt to broaden the view of Central European visual arts development. However, in particular, it represents a contribution to the cognition of various historical, social, and cultural traditions of our, to a certain extent, still post-totalitarian milieu.

Klasifikace

  • Druh

    E<sub>nekrit</sub> - Výstava

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Leipzig

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    50

  • Počet zahraničních účastníků

    42

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    EUR - Evropská akce