Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza a reflexe ve výtvarných oborech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F14%3A43886425" target="_blank" >RIV/44555601:13530/14:43886425 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza a reflexe ve výtvarných oborech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá edukačně využitelnými termíny teorií vizuálních oborů, jako jsou kontext, rámec, situace, struktury, mezery, fakta, chyby a náhody. Navrhuje využít aktuální goodmanovské termíny denotace, exemplifikace a exprese. Upozorňuje na důležité ačasto opomíjené vazby mezi vnitřní strukturou díla a kontextem, v jakém je dále vykládáno. Důvody vzniku díla jsou součástí jeho významu a pomáhají odlišit výtvarnou výchovu od umělecké produkce. Všímá si pragmacie interpretace dějin umění. Upozorňuje na práci s chybou, jako s možnou inovací.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis and reflection in the fields of art.

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with educationally usable terms of theories of visual disciplines such as context, framework conditions, structures, spaces, facts, mistakes and coincidences. It is proposed to use the current goodmanovské terms denotation, exemplification and expression. It calls attention to an important and often neglected links between the internal structure of the work and the context in which it is further interpreted. Reasons of works are part of its meaning and help to distinguish art educationfrom artistic production. Observes pragmacie interpretation of art history. Indicates a job with an error as a possible innovation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CREA-AE 2014. 1. Creative Reflexive Emotional Alternative Art Education

  • ISBN

    978-80-89693-03-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    93-95

  • Název nakladatele

    Zohor : Virvar, 2014

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    16. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku