Analýza a reflexe ve výtvarných oborech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F14%3A43886425" target="_blank" >RIV/44555601:13530/14:43886425 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza a reflexe ve výtvarných oborech
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá edukačně využitelnými termíny teorií vizuálních oborů, jako jsou kontext, rámec, situace, struktury, mezery, fakta, chyby a náhody. Navrhuje využít aktuální goodmanovské termíny denotace, exemplifikace a exprese. Upozorňuje na důležité ačasto opomíjené vazby mezi vnitřní strukturou díla a kontextem, v jakém je dále vykládáno. Důvody vzniku díla jsou součástí jeho významu a pomáhají odlišit výtvarnou výchovu od umělecké produkce. Všímá si pragmacie interpretace dějin umění. Upozorňuje na práci s chybou, jako s možnou inovací.
Název v anglickém jazyce
Analysis and reflection in the fields of art.
Popis výsledku anglicky
The article deals with educationally usable terms of theories of visual disciplines such as context, framework conditions, structures, spaces, facts, mistakes and coincidences. It is proposed to use the current goodmanovské terms denotation, exemplification and expression. It calls attention to an important and often neglected links between the internal structure of the work and the context in which it is further interpreted. Reasons of works are part of its meaning and help to distinguish art educationfrom artistic production. Observes pragmacie interpretation of art history. Indicates a job with an error as a possible innovation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CREA-AE 2014. 1. Creative Reflexive Emotional Alternative Art Education
ISBN
978-80-89693-03-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
93-95
Název nakladatele
Zohor : Virvar, 2014
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
16. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—