Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Umění, výuka, obsah.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F18%3A43895930" target="_blank" >RIV/44555601:13530/18:43895930 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://konferencia.kreativnevzdelavanie.sk/archiv/" target="_blank" >https://konferencia.kreativnevzdelavanie.sk/archiv/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Umění, výuka, obsah.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text srovnává dva příklady děl z různých symbolických systémů, z hudebního a výtvarného tak, aby mohl otevřít problematiku vztahu teorií a výuky expresivních oboru. Ověřuje účinnost termínů Nelsona Goodmana denotace, exemplifikace, exprese, které chápe jako objektivační kritéria tvorby významu. Vyvažuje je ve shodě s teorií artefiletiky termíny subjektivačními. Zdůvodňuje jejich performativitu a uvažuje dvě poznávací perspektivy, 1. a 3. osoby (Searle). Za podstatné cíle považuje tvorbu a interpretaci díla chápat tak, že zásadně překračují původní kauzalitu bezprostřední biologické odezvy na dílo, či na inspiraci, protože předpokládá vědomé vyjádření obsahového invariantu díla a dává možnost k hledání alternativ. To považuje za důležitou charakteristiku výuky expresivních, tedy k tvorbě směřovaných předmětů.

  • Název v anglickém jazyce

    Art, teaching, kontent

  • Popis výsledku anglicky

    The text compares two examples of works from various symbolic systems, both musical and visual, so as to open up the relationship between theories and the teaching of the expressive field. It verifies the effectiveness of Nelson Goodman&apos;s terms denotation, exemplification, expression, which he understands as objective criteria of meaning. It balances them with the subjective ones in accordance with the theory of artefile. It justifies their performance and considers two cognitive perspectives, 1st and 3rd person (Searle). For essential aims, the creation and interpretation of the work is to be understood as basically going beyond the original causality of the immediate biological response to the work or inspiration, as it presupposes a conscious expression of the content invariant of the work and gives the opportunity to find alternatives. This is considered an important characteristic of the teaching of expressive, ie the creation of directed objects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kreatívne vzdelávanie

  • ISBN

    978-80-557-1519-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    69-84

  • Název nakladatele

    KVK PdF UMB : Banská Bystrica

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    on-line

  • Datum konání akce

    12. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku