Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fostering the development of social and emotional competencies through expressive production

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43904099" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43904099 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fostering the development of social and emotional competencies through expressive production

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter focuses on fostering the development of social and emotional learning competencies through learning based on expressive production. Expressive production (or personal expression) provides opportunities to practise and further develop social and emotional skills. To understand this relationship between social and emotional learning and expressive production the chapter presents the main theoretical principles of expressive creative activities. The chapter also explains so-called expressive experimentation and two specific examples of facilitating expression (working with clay, an object) are presented demonstrating the application of expressive experimentation for the development of the social and emotional competencies of university students within the course of introductory psychology. Based on the theory of expression, the chapter tries to inspire the use of expressive techniques in teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Fostering the development of social and emotional competencies through expressive production

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter focuses on fostering the development of social and emotional learning competencies through learning based on expressive production. Expressive production (or personal expression) provides opportunities to practise and further develop social and emotional skills. To understand this relationship between social and emotional learning and expressive production the chapter presents the main theoretical principles of expressive creative activities. The chapter also explains so-called expressive experimentation and two specific examples of facilitating expression (working with clay, an object) are presented demonstrating the application of expressive experimentation for the development of the social and emotional competencies of university students within the course of introductory psychology. Based on the theory of expression, the chapter tries to inspire the use of expressive techniques in teaching.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    International Approaches to Promoting Social and Emotional Learning in Schools: A Framework for Developing Teaching Strategy.

  • ISBN

    978-0-367-55331-9

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    190-206

  • Počet stran knihy

    262

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    Londýn

  • Kód UT WoS kapitoly