Specifika přístupu k dětem s deficity dílčích funkcí a poruchami pozornosti v předškolním věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063784" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063784 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifika přístupu k dětem s deficity dílčích funkcí a poruchami pozornosti v předškolním věku
Popis výsledku v původním jazyce
V kapitole se zaměřujeme na prevenci specifických poruch učení, kdy predikce poruchy začíná v předškolním věku. Celé předškolní období nepředstavuje jen přípravu na vzdělávání, ale můžeme je chápat jako integrální součást celého vzdělávání. Těžiště efektivní prevence i následné pomoci můžeme spatřit ve vzdělávací, ale i osvětové činnosti učitele. Pozornost je věnována dětem s deficity dílčích funkcí a s poruchami pozornosti. Jsou představeny programy a výzkumné šetření, které je směřováno k rozvoji kognitivních, komunikačních, emocionálních a sociálních kompetencí dětí
Název v anglickém jazyce
Approaches to Children with Partial Deficits and Attention Deficits in Preschool Age
Popis výsledku anglicky
The chapter focuses on prevention of specific learning disorders as the prediction begins as early as in preschool age. The whole preschool period is not only preparatory phase for compulsory education; it is also an integral part of the whole education.The core of effective prevention and consequent intervention lies in educating and informing teachers. Attention is paid to children with partial deficits and attention deficits. The chapter offers an overview of programmes. Finally it presents outcomesof a research focusing on development of cognitive, communication, emotional and social competences.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs
ISBN
9788021060449
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
75-91
Počet stran knihy
272
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—