Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Projevy poruchy pozornosti v závislosti na stupni pohybového vývoje u dětí předškolního věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F12%3A43916463" target="_blank" >RIV/49777513:23520/12:43916463 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/12:43916463

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Projevy poruchy pozornosti v závislosti na stupni pohybového vývoje u dětí předškolního věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je zaměřena na projevy poruch pozornosti ve spojení s hyperaktivitou a s poruchami vývoje koordinace. Cílem studie je posoudit, zda u dětí předškolního věku existují rozdíly v pozornosti v závislosti na stupni jejich motorického vývoje. Studie sezúčastnilo 16 dětí s průměrným věkem 5,87 let (SD = 0,55), stupeň motorického vývoje byl posuzován testem TGMD - 2, míra pozornosti byla měřena prostřednictvím záznamu elektrické aktivity mozku a analýzy evokovaných potenciálů. Výsledky potvrzují, že děti s poruchou koordinace netrpí jen poruchou prostorově vizuální pozornosti, ale i poruchou pozornosti ke sluchovým stimulům. Spolu s horším zpracováním a ukládáním formací to může být jednou z příčin nejen poruchy koordinace, ale i jednou z příčin problémů při motorickém učení.

  • Název v anglickém jazyce

    The Relationship Between Attention Deficit and Motor Development in Preschool Childern

  • Popis výsledku anglicky

    Study deals with attention deficit and hyperactivity disorder with connection to coordination disorder. Aim of study is to assess differences in attention according to motor development in preschool children. Sixteen children with mean age of 5,87 (SD -0,55) participated in study. To assess a motor development TGMD - 2 was used. The attention was measured through the electric activity of brain and analysis of evoked potentials. The results confirm assumption that children with coordination disorder tosuffer from disorder in visuospatial attention and also attention deficit to acoustic stimuli. Together with worse processing and information storage it can cause of coordination disorder and problems in motor learning as well.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0150" target="_blank" >GA406/09/0150: Struktura vývojové poruchy koordinace u dětí mladšího školního věku a její diagnostika</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Česká kinantropologie

  • ISSN

    1211-9261

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    119-125

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus