Projevy poruchy pozornosti v závislosti na stupni pohybového vývoje u dětí předškolního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F12%3A43916463" target="_blank" >RIV/49777513:23520/12:43916463 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23420/12:43916463
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Projevy poruchy pozornosti v závislosti na stupni pohybového vývoje u dětí předškolního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Studie je zaměřena na projevy poruch pozornosti ve spojení s hyperaktivitou a s poruchami vývoje koordinace. Cílem studie je posoudit, zda u dětí předškolního věku existují rozdíly v pozornosti v závislosti na stupni jejich motorického vývoje. Studie sezúčastnilo 16 dětí s průměrným věkem 5,87 let (SD = 0,55), stupeň motorického vývoje byl posuzován testem TGMD - 2, míra pozornosti byla měřena prostřednictvím záznamu elektrické aktivity mozku a analýzy evokovaných potenciálů. Výsledky potvrzují, že děti s poruchou koordinace netrpí jen poruchou prostorově vizuální pozornosti, ale i poruchou pozornosti ke sluchovým stimulům. Spolu s horším zpracováním a ukládáním formací to může být jednou z příčin nejen poruchy koordinace, ale i jednou z příčin problémů při motorickém učení.
Název v anglickém jazyce
The Relationship Between Attention Deficit and Motor Development in Preschool Childern
Popis výsledku anglicky
Study deals with attention deficit and hyperactivity disorder with connection to coordination disorder. Aim of study is to assess differences in attention according to motor development in preschool children. Sixteen children with mean age of 5,87 (SD -0,55) participated in study. To assess a motor development TGMD - 2 was used. The attention was measured through the electric activity of brain and analysis of evoked potentials. The results confirm assumption that children with coordination disorder tosuffer from disorder in visuospatial attention and also attention deficit to acoustic stimuli. Together with worse processing and information storage it can cause of coordination disorder and problems in motor learning as well.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0150" target="_blank" >GA406/09/0150: Struktura vývojové poruchy koordinace u dětí mladšího školního věku a její diagnostika</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
119-125
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—