Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of virtual reality over graphic design, with accent on the poster

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F24%3A43899009" target="_blank" >RIV/44555601:13530/24:43899009 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.dsignn.online/_files/ugd/d87950_5d48d9f79be74e1ba45f40c295751e2a.pdf" target="_blank" >https://www.dsignn.online/_files/ugd/d87950_5d48d9f79be74e1ba45f40c295751e2a.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of virtual reality over graphic design, with accent on the poster

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Virtual reality is significantly transforming the field of graphic design by enhancing the interactive experience and offering more engaging ways of presentation. This technology enables designers to create environments where users can dynamically and experimentally engage with visual information. As VR technology continues to advance, its integration into graphic design, especially in the area of poster creation, continues to deepen. This shift not only opens up new creative possibilities, but also changes the traditional ways in which we perceive and communicate visual art.Through VR, designers can simulate real-world experiences, allowing them to communicate messages and emotions more powerfully. In addition, VR contributes to greater accessibility of visual information by making it accessible to diverse audiences and presenting data in a way that can be understood regardless of physical or cognitive limitations. As VR technology continues to develop, its role in graphic design is likely to expand even further, reshaping the visual and art form.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of virtual reality over graphic design, with accent on the poster

  • Popis výsledku anglicky

    Virtual reality is significantly transforming the field of graphic design by enhancing the interactive experience and offering more engaging ways of presentation. This technology enables designers to create environments where users can dynamically and experimentally engage with visual information. As VR technology continues to advance, its integration into graphic design, especially in the area of poster creation, continues to deepen. This shift not only opens up new creative possibilities, but also changes the traditional ways in which we perceive and communicate visual art.Through VR, designers can simulate real-world experiences, allowing them to communicate messages and emotions more powerfully. In addition, VR contributes to greater accessibility of visual information by making it accessible to diverse audiences and presenting data in a way that can be understood regardless of physical or cognitive limitations. As VR technology continues to develop, its role in graphic design is likely to expand even further, reshaping the visual and art form.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Dsignn - Scientific Magazine on Graphic Design and New Media

  • ISSN

    2956-8919

  • e-ISSN

    2956-9567

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    25-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus