Úloha sestry v edukaci pacienta s perkutánní endoskopickou gastrostomií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13610%2F07%3A00004061" target="_blank" >RIV/44555601:13610/07:00004061 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úloha sestry v edukaci pacienta s perkutánní endoskopickou gastrostomií
Popis výsledku v původním jazyce
Perkutánní endoskopická gastrostomie je speciální metoda aplikace enterální výživy u vybrané skupiny pacientů. Edukace pacientů se specifickým typem stomie je nedělitelnou součástí ošetřovatelského procesu. Představuje cílevědomý a plánovaný proces zaměřený na zlepšení kvality života pacienta s PEG prostřednictvím získávání a rozšiřování vědomostí, zručností, získání samostatnosti a odpovědnosti v péči o perkutánní endoskopickou gastrostomii. V příspěvku se zabýváme edukací o ošetřování stomie, enterální výživou a prevencí vzniku komplikací v souvislosti s aplikací výživy.
Název v anglickém jazyce
The role of nurse in patient education with percutaneous endoscopic gastrostomy
Popis výsledku anglicky
Percutaneous endoscopic gastrostomy is a specific aplication method of enteral nutrition. Education of patient with specific type of stomy is an integral component of nursing process. Education provides tenacious of purpose plan attentioned on patient life quality with PEG. It is attentioned on acquiring knowledge, skills, independence and responsibilities in nursing of gastrostomy. We deal with a problem of stomy nursing, enteral nutrition and prevention of enteral nutrition complications.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Multidisciplinární přístupy pomáhajících profesí
ISBN
978-80-7044-858-8
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Počet stran knihy
267
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS kapitoly
—