Modelování environmentálních dopadů vybraných opatření ve městě Brně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F06%3A%23E324" target="_blank" >RIV/44994575:_____/06:#E324 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00020699:_____/06:#E_324 RIV/71009396:_____/06:#E_324
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The modelling of environmental impact of selected planned measures in the city of Brno
Popis výsledku v původním jazyce
The multimodal transport model of Brno city is used as an useful tool for the prediction of efficiency of various transport measures. The Brno city and its surrounding is the model area and that is why simulated scenarios can come from real development plans of the City Authorities. Many measures for the sustainable transport is planned in Brno city. The most important are: two high speed public transport lines, construction of the new road system including the Big City Circle, West Tangent of R43 Road,Reconstruction of Central Railway Station, several radial roads, "Park and Ride" systems, the purchase of the new fleet of CNG urban buses, etc.. All mentioned measures are evaluated from the view of environmental impacts before the constructions. Always a few alternatives are considered and the best one should be selected after the evaluation.
Název v anglickém jazyce
The modelling of environmental impact of selected planned measures in the city of Brno
Popis výsledku anglicky
The multimodal transport model of Brno city is used as an useful tool for the prediction of efficiency of various transport measures. The Brno city and its surrounding is the model area and that is why simulated scenarios can come from real development plans of the City Authorities. Many measures for the sustainable transport is planned in Brno city. The most important are: two high speed public transport lines, construction of the new road system including the Big City Circle, West Tangent of R43 Road,Reconstruction of Central Railway Station, several radial roads, "Park and Ride" systems, the purchase of the new fleet of CNG urban buses, etc.. All mentioned measures are evaluated from the view of environmental impacts before the constructions. Always a few alternatives are considered and the best one should be selected after the evaluation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F54H%2F099%2F520" target="_blank" >1F54H/099/520: METODIKA STANOVENÍ EMISNÍHO TOKU SILNIČNÍ DOPRAVY PRO SLEDOVÁNÍ, HODNOCENÍ A ŘÍZENÍ KVALITY OVZDUŠÍ</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 3rd International Symposium ?Networks for mobility?
ISBN
3-89301-087-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
70-71
Název nakladatele
FOVUS
Místo vydání
Stuttgart
Místo konání akce
Stuttgart
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—