Modelování cestovního času veřejné dopravy a IAD v městském prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F07%3A%230000120" target="_blank" >RIV/44994575:_____/07:#0000120 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of travel time of public and individual transport in urban area
Popis výsledku v původním jazyce
The choice of transport mode for trip depends on many factors. The main one is cost, where the public transport has an advantage against individual transport. But ?the time is money? so the second factor influencing atractiveness of different modes is travel time, which makes public transport uninteresting. The transport mode choice is also affected by social structure and economically inexpressible factors such as ease of access, comfort or safety. Modelling in EMME/2 can analyse the time accessibilityof different trip destinations from various parts of the city by both, public and individual, transport. The time accessibility depends on factors such as trip length, number and headway of transit lines, number of changes during the trip, for individual transport the occurrence of congestions or traffic restrictions, etc. The model allows to compare the impact of planned measures (promotion of new bus line or change its headway, construction of new road, change in land-use) on travel t
Název v anglickém jazyce
Modelling of travel time of public and individual transport in urban area
Popis výsledku anglicky
The choice of transport mode for trip depends on many factors. The main one is cost, where the public transport has an advantage against individual transport. But ?the time is money? so the second factor influencing atractiveness of different modes is travel time, which makes public transport uninteresting. The transport mode choice is also affected by social structure and economically inexpressible factors such as ease of access, comfort or safety. Modelling in EMME/2 can analyse the time accessibilityof different trip destinations from various parts of the city by both, public and individual, transport. The time accessibility depends on factors such as trip length, number and headway of transit lines, number of changes during the trip, for individual transport the occurrence of congestions or traffic restrictions, etc. The model allows to compare the impact of planned measures (promotion of new bus line or change its headway, construction of new road, change in land-use) on travel t
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F54H%2F099%2F520" target="_blank" >1F54H/099/520: METODIKA STANOVENÍ EMISNÍHO TOKU SILNIČNÍ DOPRAVY PRO SLEDOVÁNÍ, HODNOCENÍ A ŘÍZENÍ KVALITY OVZDUŠÍ</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
10th International Scientific Conference Mobilita ?07
ISBN
978-80-227-2648-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
187-190
Název nakladatele
Vydavateľstvo STU
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
24. 5. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—