Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování cestovního času veřejné dopravy a IAD v městském prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F07%3A%230000120" target="_blank" >RIV/44994575:_____/07:#0000120 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of travel time of public and individual transport in urban area

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The choice of transport mode for trip depends on many factors. The main one is cost, where the public transport has an advantage against individual transport. But ?the time is money? so the second factor influencing atractiveness of different modes is travel time, which makes public transport uninteresting. The transport mode choice is also affected by social structure and economically inexpressible factors such as ease of access, comfort or safety. Modelling in EMME/2 can analyse the time accessibilityof different trip destinations from various parts of the city by both, public and individual, transport. The time accessibility depends on factors such as trip length, number and headway of transit lines, number of changes during the trip, for individual transport the occurrence of congestions or traffic restrictions, etc. The model allows to compare the impact of planned measures (promotion of new bus line or change its headway, construction of new road, change in land-use) on travel t

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of travel time of public and individual transport in urban area

  • Popis výsledku anglicky

    The choice of transport mode for trip depends on many factors. The main one is cost, where the public transport has an advantage against individual transport. But ?the time is money? so the second factor influencing atractiveness of different modes is travel time, which makes public transport uninteresting. The transport mode choice is also affected by social structure and economically inexpressible factors such as ease of access, comfort or safety. Modelling in EMME/2 can analyse the time accessibilityof different trip destinations from various parts of the city by both, public and individual, transport. The time accessibility depends on factors such as trip length, number and headway of transit lines, number of changes during the trip, for individual transport the occurrence of congestions or traffic restrictions, etc. The model allows to compare the impact of planned measures (promotion of new bus line or change its headway, construction of new road, change in land-use) on travel t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1F54H%2F099%2F520" target="_blank" >1F54H/099/520: METODIKA STANOVENÍ EMISNÍHO TOKU SILNIČNÍ DOPRAVY PRO SLEDOVÁNÍ, HODNOCENÍ A ŘÍZENÍ KVALITY OVZDUŠÍ</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    10th International Scientific Conference Mobilita ?07

  • ISBN

    978-80-227-2648-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    187-190

  • Název nakladatele

    Vydavateľstvo STU

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    24. 5. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku