Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zkušenosti s emisemi persistentní organických látek z dopravy v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F08%3A%230000479" target="_blank" >RIV/44994575:_____/08:#0000479 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Emissions of persistent organic pollutants from transport in the Czech Republic experience

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces the situation of POPs transport emissions in the Czech Republic since 1993 including the prediction for 2010 and 2015 years, determination of emission factors, possibilities of its reduction and legislative framework. From achievedresults it is evident that the emissions from the road and railway transport exceed 28 tons in 2005. The naphtalene creates more than 90 % in emissions of vehicles fulfilling EURO I-III limits. The phenanthrene (about 50 % of PAHs) predominates in emissions of older gasoline vehicles that do not fulfil EURO limits, naphtalene content is about 10 %. Total emissions of PCDDs and PCDFs are relatively low in the same context in emissions of mostly older vehicles, manufactured before acceptance of EURO limits.

  • Název v anglickém jazyce

    Emissions of persistent organic pollutants from transport in the Czech Republic experience

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces the situation of POPs transport emissions in the Czech Republic since 1993 including the prediction for 2010 and 2015 years, determination of emission factors, possibilities of its reduction and legislative framework. From achievedresults it is evident that the emissions from the road and railway transport exceed 28 tons in 2005. The naphtalene creates more than 90 % in emissions of vehicles fulfilling EURO I-III limits. The phenanthrene (about 50 % of PAHs) predominates in emissions of older gasoline vehicles that do not fulfil EURO limits, naphtalene content is about 10 %. Total emissions of PCDDs and PCDFs are relatively low in the same context in emissions of mostly older vehicles, manufactured before acceptance of EURO limits.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DI - Znečištění a kontrola vzduchu

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transactions on Transport Sciences

  • ISSN

    1802-971X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    vol. 2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    no. 1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus