Stanovení emisního toku silniční dopravy pro sledování, hodnocení a řízení kvality ovzduší
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F09%3A%230000558" target="_blank" >RIV/44994575:_____/09:#0000558 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/71009396:_____/09:#0000065
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Stanovení emisního toku silniční dopravy pro sledování, hodnocení a řízení kvality ovzduší
Popis výsledku v původním jazyce
Tato Metodika pro stanovení emisního toku silniční odpravy pro sledování, hodnocení a řízení kvality ovzduší je určena pro výpočty emisí způsobem "bottom up" a vychází z ujetých vzdáleností. Je vhodná především pro oblasti typu: silniční úsek nebo soustava úseků, křižovatka nebo soustava křižovatek, parkoviště, obec, město nebo městská část. Metodika není vhodná pro provádění emisních inventur, které by měly být prováděny způsobem "top down", výpočtem ze spotřeby pohonných hmot Metodika pokrývá zejménaemise tzv. mikrosložek, které se v rezortu dopravy běžně nesledují. Jsou to především polycyklické aromatické uhlovodíky, látky typu BTX a amoniak. Vzhledem k tomu, že při měření emisí byly stanoveny i limitované škodliviny jsou i tyto uvedeny v přílozedoporučených emisních faktorů pro jednotlivé typy vozidel a režimů chodu motoru.
Název v anglickém jazyce
Determination of emission flow from traffic for air quality monitoring and management
Popis výsledku anglicky
This Methodology for the determination of road traffic emission flows is for the bottom up emissions calculation and comes from the vehicle mileages. The application is suitable for areas like: a road segment, an intersection (or a set of intersections),a parking lot (or several parking lots), a village, a city or a district. The methodology covers namely micro emissions that are not currently monitored in the transport sector: polyaromatic hydrocarbons, BTX and ammonia. Since limited pollutants were set at measurements as well it is also mentioned in the annex of recommended emission factors, for individual vehicles and driving regimes.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F54H%2F099%2F520" target="_blank" >1F54H/099/520: METODIKA STANOVENÍ EMISNÍHO TOKU SILNIČNÍ DOPRAVY PRO SLEDOVÁNÍ, HODNOCENÍ A ŘÍZENÍ KVALITY OVZDUŠÍ</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
27912
Číslo předpisu
—
Technické parametry
Metodikcký postup pro modelování, emisní faktory, výsledky měření emisí ne-limitovaných škodlivin
Ekonomické parametry
Snižování emisí z dopravy
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy, nábř. L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
—