Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stanovení emisního toku silniční dopravy pro sledování, hodnocení a řízení kvality ovzduší

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F09%3A%230000558" target="_blank" >RIV/44994575:_____/09:#0000558 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/71009396:_____/09:#0000065

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Stanovení emisního toku silniční dopravy pro sledování, hodnocení a řízení kvality ovzduší

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato Metodika pro stanovení emisního toku silniční odpravy pro sledování, hodnocení a řízení kvality ovzduší je určena pro výpočty emisí způsobem "bottom up" a vychází z ujetých vzdáleností. Je vhodná především pro oblasti typu: silniční úsek nebo soustava úseků, křižovatka nebo soustava křižovatek, parkoviště, obec, město nebo městská část. Metodika není vhodná pro provádění emisních inventur, které by měly být prováděny způsobem "top down", výpočtem ze spotřeby pohonných hmot Metodika pokrývá zejménaemise tzv. mikrosložek, které se v rezortu dopravy běžně nesledují. Jsou to především polycyklické aromatické uhlovodíky, látky typu BTX a amoniak. Vzhledem k tomu, že při měření emisí byly stanoveny i limitované škodliviny jsou i tyto uvedeny v přílozedoporučených emisních faktorů pro jednotlivé typy vozidel a režimů chodu motoru.

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of emission flow from traffic for air quality monitoring and management

  • Popis výsledku anglicky

    This Methodology for the determination of road traffic emission flows is for the bottom up emissions calculation and comes from the vehicle mileages. The application is suitable for areas like: a road segment, an intersection (or a set of intersections),a parking lot (or several parking lots), a village, a city or a district. The methodology covers namely micro emissions that are not currently monitored in the transport sector: polyaromatic hydrocarbons, BTX and ammonia. Since limited pollutants were set at measurements as well it is also mentioned in the annex of recommended emission factors, for individual vehicles and driving regimes.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    DI - Znečištění a kontrola vzduchu

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1F54H%2F099%2F520" target="_blank" >1F54H/099/520: METODIKA STANOVENÍ EMISNÍHO TOKU SILNIČNÍ DOPRAVY PRO SLEDOVÁNÍ, HODNOCENÍ A ŘÍZENÍ KVALITY OVZDUŠÍ</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    27912

  • Číslo předpisu

  • Technické parametry

    Metodikcký postup pro modelování, emisní faktory, výsledky měření emisí ne-limitovaných škodlivin

  • Ekonomické parametry

    Snižování emisí z dopravy

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy, nábř. L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku