Zhodnocení vývoje nehodovosti za období 2011-2010 v kontextu EU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F11%3A%230000880" target="_blank" >RIV/44994575:_____/11:#0000880 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zhodnocení vývoje nehodovosti za období 2011-2010 v kontextu EU
Popis výsledku v původním jazyce
Evropská unie si v roce 2001 stanovila ambiciózní cíl snížit do roku 2010 počet obětí dopravních nehod na polovinu. Zpráva organizace ETSC ,,2010 Road Safety Target Outcome: 100,000 fewer deaths since 2001 - 5th Road Safety PIN Report" (Výsledek bezpecnostního cíle pro rok 2010: o 100 000 méne usmrcených od roku 2010 - 5. zpráva PIN), ze které vychází následující text, porovnává vývoj v oblasti bezpečnosti silniční dopravy v jednotlivých zemích EU ve výše uvedeném období. Porovnání je zaměřeno na celkový počet usmrcených, na nechráněné účastníky silničního provozu a na nehodovost dle kategorie pozemní komunikace. Text je doplněn komentářem autora k situaci v ČR a o doporučení ETSC pro zlepšení stávajícího stavu.
Název v anglickém jazyce
Assessment of development of accidents for the period 2001-2010 in the EU context
Popis výsledku anglicky
ln 2001, the European Vinson set down an ambitious target to cut the amount of victims of road accidents in 2010 to a ha/f in comparison with the 2001 data. In its report ,,2010 Road Safety Target Outcome: 100,000 fewer deaths since 2001 - 5th Road Safety PIN Report" the ETSe Institute compares developments in reducing road deaths between 2001 and 2010 and reveals which countries have achieved the EV2010 target and how other countries have progressed towards it. It also shows how countries perform in reducing deaths on rural roads, as well as progress in reducing deaths among three groups of unprotected road users: cyclists, pedestrians and riders of powered two-wheel vehicles. The article contains comments on the development in the Czech Republic andshows a list of recommendations for solving the most actual issues.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
72
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
313-317
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—