Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Osvětlení motorových vozidel a bezpečnost provozu ? vidět, byt viděn a neoslňovat.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F07%3A%230000792" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/07:#0000792 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Osvětlení motorových vozidel a bezpečnost provozu ? vidět, byt viděn a neoslňovat.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V roce 2001 vyhlásila Evropská komise tzv. Akční program zvýšení bezpečnosti provozu Evropské unie do roku 2010. Česká republika se k tomuto programu připojila v roce 2002 vyhlášením Národní strategie bezpečnosti silničního provozu do roku 2010. Hlavnímcílem strategie do roku 2010 je snížit počet usmrcených v silničním provozu na 50% úrovně roku 2002. Nedílnou složkou bezpečnosti silničního provozu je aktivní bezpečnost vozidla, na které se podílí i osvětlení dopravních vozidel. V předloženém článku seautoři zabývají problematikou osvětlení silničních dopravních vozidel z různých pohledů: naplnění požadavku ,,vidět, být viděn a neoslňovat?, osvětlení vozidla a jeho vliv na bezpečnost provozu, oslňování protijedoucích řidičů vozidel a ostatních účastníků silničního provozu, seřízení světlometů, fyziologie zraku a vnímání světla.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of motor vehicles lighting on road-traffic safety.

  • Popis výsledku anglicky

    In 2001 the European Commission proclaimed so-called European union action programme for road-traffic safety increasing by the year 2010. The Czech Republic joined this programme in 2002, when National strategy of road-traffic safety by the year 2010 wasdeclared. Principal aim of this strategy by the year 2010 is to reduce number of accidental death men on road trafic on 50% level of the year 2002. Integral component of road-traffic safety is an active vehicle safety, on which also participates the lighting of transport vehicles. In propounded article authors deal with road transport vehicles lighting problem from several aspects: to fill up requirement ,, to see, to be seen and no glare", vehicle lighting and its influence over safety of operation, blinding glare of against ridden drivers and other traffic participants, headlamps adjustment, eyesight physiology and light perception.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník príspevkov 13. Medzinárednej vedeckej konferencie Výzbroj a technika pozemných síl.

  • ISBN

    978-80-8040-329-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    27-31

  • Název nakladatele

    Akadémia ozbrojených síl generála M.R. Štefánika

  • Místo vydání

    Liptovský Mikuláš

  • Místo konání akce

    Liptovský Mikuláš

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku