Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Průzkum chování řidičů a chodců na železničních přejezdech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001108" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001108 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://cdv.cz" target="_blank" >https://cdv.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Průzkum chování řidičů a chodců na železničních přejezdech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. provedlo na vybraných železničních přejezdech pozorovací průzkum chování uživatelů. Do průzkumu byly zahrnuty přejezdy s různým typem zabezpečení. Na přejezdech PZM zabezpečených mechanickými závorami, PZS se závorami aPZS bez závor bylo sledováno chování řidičů a chodců, na přejezdech s výstražným křížem a znažkou "Stůj, dej přednost v jízdě" pouze chování řidičů. Sledování odhalilo vysokou míru protiprávního chování účastníků provozu, zejména chodců. Zatímco řidičise nechovali v souladu s předpisy podle typu zabezpečení v 6 až 50 % případů, u chodců to bylo cca 80 až 90 %. Další důležité zjištění se týká přejezdů zabezpečených PZS se závorami - převládajícím typem přestupku je zde vysoce riziková jízda (vstup) dozvedajících se břeven závor při trvající výstraze. Je zřejmé, že většina uživatelů, a to zejména chodců, je nedostatečně informována o způsobu fungování železničních přejezdů a o rizicích, která přináší porušení pravidel. Informovanost a

  • Název v anglickém jazyce

    Observation of drivers' and pedestrians' behaviour on level crossings

  • Popis výsledku anglicky

    Transport Research Centre carried out a survey on behaviour of drivers and pedestrians on the particular railway level crossings. The survey included level crossings with different types of safeguarding. Behaviour of drivers and pedestrian was monitoredon the level crossings equipped eith mechanical barriers, with barriers and light signals a with light signals without barriers, behaviour of drivers only on the level crossing protected by road signs. The monitoring showed a high level of illegal conduct of road users, especially of pedestrians (80 to 90%), against 6 to 50% cases with drivers. Further important observation concerned the behaviour of pedestrians on the level crossing protected by barriers and light signals, where the most frequent offence was the entering the crossing at barrier raising and continuing warning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    nová železniční technika

  • ISSN

    1210-3942

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/2013

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    25-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus