Průzkum chování řidičů a chodců na železničních přejezdech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001108" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001108 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://cdv.cz" target="_blank" >https://cdv.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Průzkum chování řidičů a chodců na železničních přejezdech
Popis výsledku v původním jazyce
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. provedlo na vybraných železničních přejezdech pozorovací průzkum chování uživatelů. Do průzkumu byly zahrnuty přejezdy s různým typem zabezpečení. Na přejezdech PZM zabezpečených mechanickými závorami, PZS se závorami aPZS bez závor bylo sledováno chování řidičů a chodců, na přejezdech s výstražným křížem a znažkou "Stůj, dej přednost v jízdě" pouze chování řidičů. Sledování odhalilo vysokou míru protiprávního chování účastníků provozu, zejména chodců. Zatímco řidičise nechovali v souladu s předpisy podle typu zabezpečení v 6 až 50 % případů, u chodců to bylo cca 80 až 90 %. Další důležité zjištění se týká přejezdů zabezpečených PZS se závorami - převládajícím typem přestupku je zde vysoce riziková jízda (vstup) dozvedajících se břeven závor při trvající výstraze. Je zřejmé, že většina uživatelů, a to zejména chodců, je nedostatečně informována o způsobu fungování železničních přejezdů a o rizicích, která přináší porušení pravidel. Informovanost a
Název v anglickém jazyce
Observation of drivers' and pedestrians' behaviour on level crossings
Popis výsledku anglicky
Transport Research Centre carried out a survey on behaviour of drivers and pedestrians on the particular railway level crossings. The survey included level crossings with different types of safeguarding. Behaviour of drivers and pedestrian was monitoredon the level crossings equipped eith mechanical barriers, with barriers and light signals a with light signals without barriers, behaviour of drivers only on the level crossing protected by road signs. The monitoring showed a high level of illegal conduct of road users, especially of pedestrians (80 to 90%), against 6 to 50% cases with drivers. Further important observation concerned the behaviour of pedestrians on the level crossing protected by barriers and light signals, where the most frequent offence was the entering the crossing at barrier raising and continuing warning.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
nová železniční technika
ISSN
1210-3942
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
3/2013
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
25-29
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—