Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedestrians and drivers: their encounters at zebra crossings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33150252" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33150252 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pedestrians and drivers: their encounters at zebra crossings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this work is to describe pedestrians' road-crossing strategies, drivers' strategies applied to situations involving pedestrians crossing the road, and to describe their encounters at zebra crossings. Pedestrians and drivers risky strategies and risky combinations of different strategies are identified. Risk and protective factors on the part of both pedestrians and drivers are discussed. Conflict situations (conflicts, "near misses", and accidents) are analysed and the causal nexus of eventsleading to such traffic conflicts are described. The conclusions are interpreted in the context of the traffic environment. Exploration of pedestrians' and drivers` attitudes, behaviour and communication is summarized based on focus groups analysis, on site observations, video camera recordings analysis and rapid interviews.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedestrians and drivers: their encounters at zebra crossings

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this work is to describe pedestrians' road-crossing strategies, drivers' strategies applied to situations involving pedestrians crossing the road, and to describe their encounters at zebra crossings. Pedestrians and drivers risky strategies and risky combinations of different strategies are identified. Risk and protective factors on the part of both pedestrians and drivers are discussed. Conflict situations (conflicts, "near misses", and accidents) are analysed and the causal nexus of eventsleading to such traffic conflicts are described. The conclusions are interpreted in the context of the traffic environment. Exploration of pedestrians' and drivers` attitudes, behaviour and communication is summarized based on focus groups analysis, on site observations, video camera recordings analysis and rapid interviews.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Fit to drive 8th International Traffic Expert Congress Warsaw 2014

  • ISBN

    978-3-7812-1918-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    33-37

  • Název nakladatele

    Kirschbaum Verlag Bonn

  • Místo vydání

    Bonn

  • Místo konání akce

    Varšava

  • Datum konání akce

    8. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku