Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Byl rok 2012 skutečně úspěšný ve snižování nehodovosti podle druhů komunikací?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001124" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001124 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Byl rok 2012 skutečně úspěšný ve snižování nehodovosti podle druhů komunikací?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rok 2012 byl prvním rokem realizace Národní strategie bezpečnosti silničního provozu na období 2011 - 2020. Jejím cílem je dosáhnout v roce 2020 v porovnání s rokem 2009 snížení počtu usmrcených na úroveň průměru zemí EU (tj. cca o 60 %)a počtu těžce zraněných o 40 %. Stanovené cíle byly v roce 2012 splněny jen částečně. Nebylo dosaženo předpokládaného snížení počtu smrtelných následků nehod. U počtu těžce zraněných osob je naopak výsledek příznivý, je třeba však vzít v úvahu atypický pokles, ke kterémudošlo v roce 2010. Z hlediska druhu komunikací byl nejlepší výsledek na silnicích II. a III. tříd, kde bylo dosaženo předpokládaného snížení počtu usmrcených a dokonce i vyššího poklesu počtu těžce zraněných. Naopak se projevil vývoj na místních komunikacích. Z hlediska mezinárodního srovnání patří ČR v zemích EU do poslední čtvrtiny s nejnižší úrovní bezpečnosti silničního provozu a její postavení se stále zhoršuje. V roce 2012 se již propadla na 19. až 20. pozici.

  • Název v anglickém jazyce

    Was year 2012 truly successful in reducing accident rates by road categories?

  • Popis výsledku anglicky

    The year 2012 was the first year of implementation of the National Road Safety Strategy for the period 2011-2020 . Its aim is to achieve in 2020 compared to 2009 the reduction of the number of fatalities on the level of the EU average (about 60%) and thenumber of seriously injured by 40%. The objectives in 2012 were only partially fulfilled. It was not achieved the expected reduction in the number of fatal accidents. On the other hand the number of persons seriously injured brought the positive result,however, atypical decline that occurred in 2010 should be taken into account. In terms of the type of roads the best result was achieved on the road II. and III. classes, that achieved the expected reduction in the number of deaths and even greater decline in the number of seriously injured. On the contrary is showed development on local roads. In an international comparison belongs the Czech Republic among the EU countries in the last quarter with the lowest levels of road safety and i

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Silniční konference 2013

  • ISBN

    978-80-905577-0-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    41-43

  • Název nakladatele

    Agentura VIACO

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku