Byl rok 2012 skutečně úspěšný ve snižování nehodovosti podle druhů komunikací?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001124" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001124 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Byl rok 2012 skutečně úspěšný ve snižování nehodovosti podle druhů komunikací?
Popis výsledku v původním jazyce
Rok 2012 byl prvním rokem realizace Národní strategie bezpečnosti silničního provozu na období 2011 - 2020. Jejím cílem je dosáhnout v roce 2020 v porovnání s rokem 2009 snížení počtu usmrcených na úroveň průměru zemí EU (tj. cca o 60 %)a počtu těžce zraněných o 40 %. Stanovené cíle byly v roce 2012 splněny jen částečně. Nebylo dosaženo předpokládaného snížení počtu smrtelných následků nehod. U počtu těžce zraněných osob je naopak výsledek příznivý, je třeba však vzít v úvahu atypický pokles, ke kterémudošlo v roce 2010. Z hlediska druhu komunikací byl nejlepší výsledek na silnicích II. a III. tříd, kde bylo dosaženo předpokládaného snížení počtu usmrcených a dokonce i vyššího poklesu počtu těžce zraněných. Naopak se projevil vývoj na místních komunikacích. Z hlediska mezinárodního srovnání patří ČR v zemích EU do poslední čtvrtiny s nejnižší úrovní bezpečnosti silničního provozu a její postavení se stále zhoršuje. V roce 2012 se již propadla na 19. až 20. pozici.
Název v anglickém jazyce
Was year 2012 truly successful in reducing accident rates by road categories?
Popis výsledku anglicky
The year 2012 was the first year of implementation of the National Road Safety Strategy for the period 2011-2020 . Its aim is to achieve in 2020 compared to 2009 the reduction of the number of fatalities on the level of the EU average (about 60%) and thenumber of seriously injured by 40%. The objectives in 2012 were only partially fulfilled. It was not achieved the expected reduction in the number of fatal accidents. On the other hand the number of persons seriously injured brought the positive result,however, atypical decline that occurred in 2010 should be taken into account. In terms of the type of roads the best result was achieved on the road II. and III. classes, that achieved the expected reduction in the number of deaths and even greater decline in the number of seriously injured. On the contrary is showed development on local roads. In an international comparison belongs the Czech Republic among the EU countries in the last quarter with the lowest levels of road safety and i
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Silniční konference 2013
ISBN
978-80-905577-0-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
41-43
Název nakladatele
Agentura VIACO
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—