Spolufinancování aktivit bezpečnosti silničního provozu na území měst: Jaká opatření obce potřebují a mají šanci získat finance?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000049" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000049 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/casopisy/aktualni-rocnik" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/casopisy/aktualni-rocnik</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spolufinancování aktivit bezpečnosti silničního provozu na území měst: Jaká opatření obce potřebují a mají šanci získat finance?
Popis výsledku v původním jazyce
V intravilánu měst a obcí je každoročně registrováno více než 10 000 nehod se zraněním a 50 000 nehod bez zranění. Přibližně polovina z počtu nehod se zraněním a polovina z počtu usmrcených, těžce i lehce zraněných osob připadá na místní komunikace. V roce 2020 (který však byl poznamenán epidemií COVID-19) se na místních komunikacích odehrálo 5 934 nehod se zraněním, při nichž přišlo o život 69 osob, dalších 492 osob bylo těžce zraněno a 6 234 osob lehce zraněno. Kromě toho došlo v intravilánu měst a obcí na místních komunikacích k 36 698 nehodám bez zranění. Následkem dopravní nehodovosti vznikají socioekonomické ztráty, které jen za rok 2020 činily jen v případě diskutovaných nehod téměř 40 mld. Kč. Odpovědnou reakcí na tuto tragickou skutečnost musí být posílení spolufinancování příslušných dopravněbezpečnostních opatření na území intravilánu měst a obcí ze strany státu, a to vhodným zaměřením dotačních programů a integrací hodnotícího kritéria bezpečnosti do posuzování projektů předložených městy a obcemi na modernizaci místních komunikací.
Název v anglickém jazyce
Co-financing of road safety activities in urban areas
Popis výsledku anglicky
More than 10,000 accidents with injuries and 50,000 accidents without injuries are registered every year on urban roads. Approximately half of the number of accidents with injuries and half of the number of persons killed, seriously, and slightly injured occur on local roads. In 2020 (which was, however, marked by the COVID-19 epidemic), there were 5,934 accidents with injuries on local roads, in which 69 persons lost their lives, 492 persons were seriously injured and 6,234 persons were slightly injured. In addition, there were 36,698 non-injury crashes on local roads in the urban areas of cities and municipalities. As a result of traffic accidents, socio-economic losses are incurred, which in 2020 alone amounted to about CZK 40 billion in the case of the accidents under discussion only. The appropriate response to this tragic fact must be to strengthen the state's co-financing of pertinent traffic safety measures in the urban roads. This can be achieved through appropriate targeting of subsidy programs and the integration of the safety evaluation criterion into the assessment of projects submitted by cities and municipalities to modernize local roads.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
83
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
7-13
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—