Poloprovozní zkušební konstrukce nízkokapacitní komunikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001443" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001443 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62156489:43410/13:00238311
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Poloprovozní zkušební konstrukce nízkokapacitní komunikace
Popis výsledku v původním jazyce
Pro ověření navržených technologií úprav aktivní zóny a vybraných skladeb konstrukce vozovky a ověření jejich vlivu na velikost deformací povrchu pojížděné komunikace při reálném zatížení lesní technikou byla vybudována poloprovozní zkušební konstrukce (PZK) nízkokapacitní komunikace (NK) Kuběnka. Pro úpravu podloží (aktivní zóny) za účelem zlepšení jeho vlastností bylo vybráno celkem sedm technologií zlepšení pro NK a byly navrženy dvě varianty skladeb konstrukce vozovky, v celkové délce 309 m, byla rozdělena na dva úseky - dvě varianty skladeb konstrukce vozovky - které se liší v použitých nestmelených směsích konstrukčních vrstev vozovky. Vozovku prvního úseku tvoří pouze jedna 250 mm silná vrstva mechanicky zpevněného kameniva (MZKNK). Na druhém úseku byly navrženy dvě konstrukční vrstvy - podkladní vrstva ze štěrkodrti (ŠDNK 250 mm) a krytová vrstva z MZKNK (200 mm). Pro ověření variant zlepšení podloží vozovky byla vybrána úprava aktivní zóny pomocí dvou typů fluidního popílků pr
Název v anglickém jazyce
Experimental low volume roads pavement
Popis výsledku anglicky
The test field of construction for low-volume roads (called Kuběnka) with total lenght 309 m was built as a forest road near the town Brno. The influence of the proposed seven treatment technologies for the core of selected road construction was searched. Two variants of unbound mixtures for improvement were used in the road structure: On the first section 250 mm thick surface layer of mechanically paved aggregates and the 250 mm base layer of crushed gravel and the cover/surface layer - 200 mm. For verification of their influence on the size of the surface deformation of real load forestry road was tested on seven treatment technologies: (1), (2) - two types of labor fluidized ash I . II, (3) Dorosol C 50, (4) quicklime, CaO, (5) shives from the technical hemp, (6) recycled brick, (7) fracture siftings.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Lesní cesta Kuběnka
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Celková délka 309 m rozdělena na dva úseky - dvě varianty skladeb konstrukce vozovky - které se liší v použitých nestmelených směsích konstrukčních vrstev vozovky. Vozovku prvního úseku tvoří pouze jedna 250 mm silná vrstva mechanicky zpevněného kameniva(MZKNK). Na druhém úseku byly navrženy dvě konstrukční vrstvy - podkladní vrstva ze štěrkodrti (ŠDNK 250 mm) a krytová vrstva z MZKNK (200 mm).Uzavřena smlouva o využití výsledku č.j 1571/2015-956 dne 23.12.2014 mezi: Mendlova univezita v Brně , IČ:62156489, Centrum dopravního výzkumu v.v.i., IČ:44994575, Geostar, spol. s.r.o., IČ:13690337, Ekostavby Brno, a.s.:4697468.7
Ekonomické parametry
Očekáváme ekonomický přínos pro demonstrační aktivity, přínos v tuto chvíli není možné vyčíslit, protože je odvislý od přidané hodnoty sdělených informací pro účastníky demonstračních aktivit.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
44994575
Název vlastníka
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—