Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Poloprovozní zkušební konstrukce nízkokapacitní komunikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001443" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001443 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62156489:43410/13:00238311

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Poloprovozní zkušební konstrukce nízkokapacitní komunikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro ověření navržených technologií úprav aktivní zóny a vybraných skladeb konstrukce vozovky a ověření jejich vlivu na velikost deformací povrchu pojížděné komunikace při reálném zatížení lesní technikou byla vybudována poloprovozní zkušební konstrukce (PZK) nízkokapacitní komunikace (NK) Kuběnka. Pro úpravu podloží (aktivní zóny) za účelem zlepšení jeho vlastností bylo vybráno celkem sedm technologií zlepšení pro NK a byly navrženy dvě varianty skladeb konstrukce vozovky, v celkové délce 309 m, byla rozdělena na dva úseky - dvě varianty skladeb konstrukce vozovky - které se liší v použitých nestmelených směsích konstrukčních vrstev vozovky. Vozovku prvního úseku tvoří pouze jedna 250 mm silná vrstva mechanicky zpevněného kameniva (MZKNK). Na druhém úseku byly navrženy dvě konstrukční vrstvy - podkladní vrstva ze štěrkodrti (ŠDNK 250 mm) a krytová vrstva z MZKNK (200 mm). Pro ověření variant zlepšení podloží vozovky byla vybrána úprava aktivní zóny pomocí dvou typů fluidního popílků pr

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental low volume roads pavement

  • Popis výsledku anglicky

    The test field of construction for low-volume roads (called Kuběnka) with total lenght 309 m was built as a forest road near the town Brno. The influence of the proposed seven treatment technologies for the core of selected road construction was searched. Two variants of unbound mixtures for improvement were used in the road structure: On the first section 250 mm thick surface layer of mechanically paved aggregates and the 250 mm base layer of crushed gravel and the cover/surface layer - 200 mm. For verification of their influence on the size of the surface deformation of real load forestry road was tested on seven treatment technologies: (1), (2) - two types of labor fluidized ash I . II, (3) Dorosol C 50, (4) quicklime, CaO, (5) shives from the technical hemp, (6) recycled brick, (7) fracture siftings.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Lesní cesta Kuběnka

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Celková délka 309 m rozdělena na dva úseky - dvě varianty skladeb konstrukce vozovky - které se liší v použitých nestmelených směsích konstrukčních vrstev vozovky. Vozovku prvního úseku tvoří pouze jedna 250 mm silná vrstva mechanicky zpevněného kameniva(MZKNK). Na druhém úseku byly navrženy dvě konstrukční vrstvy - podkladní vrstva ze štěrkodrti (ŠDNK 250 mm) a krytová vrstva z MZKNK (200 mm).Uzavřena smlouva o využití výsledku č.j 1571/2015-956 dne 23.12.2014 mezi: Mendlova univezita v Brně , IČ:62156489, Centrum dopravního výzkumu v.v.i., IČ:44994575, Geostar, spol. s.r.o., IČ:13690337, Ekostavby Brno, a.s.:4697468.7

  • Ekonomické parametry

    Očekáváme ekonomický přínos pro demonstrační aktivity, přínos v tuto chvíli není možné vyčíslit, protože je odvislý od přidané hodnoty sdělených informací pro účastníky demonstračních aktivit.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    44994575

  • Název vlastníka

    Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem