Operative travel demand management in the case of evacuations and extraordinary events on a transport network
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001273" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001273 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.researchgate.net/publication/269030799_Operative_travel_demand_management_in_the_case_of_evacuations_and_extraordinary_events_on_a_transport_network" target="_blank" >http://www.researchgate.net/publication/269030799_Operative_travel_demand_management_in_the_case_of_evacuations_and_extraordinary_events_on_a_transport_network</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2495/SC140762" target="_blank" >10.2495/SC140762</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Operative travel demand management in the case of evacuations and extraordinary events on a transport network
Popis výsledku v původním jazyce
The base of emergency situation management is sufficient information source. Operative center of traffic police department has basically three ways to gather informations about emergency situation: Emergency call (which must be verified by police patrol), personal familiarity with the territory (which is highly unlikely) and digital maps. It is obvious, that digital maps are first line of information, and as such, must have maximal efficiency. Article represent such as information system, which provideaggregate information about area of interest. The most important informations are traffic intensity, capacity of roads, road closures and roads limitations (like wide, carrying capacity of the bridge), etc. With this data, information system can offer detours, with computed travel times. Operative officer can choose on of offered detours, or only use additional information for his own solution.
Název v anglickém jazyce
Operative travel demand management in the case of evacuations and extraordinary events on a transport network
Popis výsledku anglicky
The base of emergency situation management is sufficient information source. Operative center of traffic police department has basically three ways to gather informations about emergency situation: Emergency call (which must be verified by police patrol), personal familiarity with the territory (which is highly unlikely) and digital maps. It is obvious, that digital maps are first line of information, and as such, must have maximal efficiency. Article represent such as information system, which provideaggregate information about area of interest. The most important informations are traffic intensity, capacity of roads, road closures and roads limitations (like wide, carrying capacity of the bridge), etc. With this data, information system can offer detours, with computed travel times. Operative officer can choose on of offered detours, or only use additional information for his own solution.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The Sustainable City IX - Urban Regeneration and Sustainability
ISBN
978-1-78466-024-6
ISSN
1743-3541
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
899-908
Název nakladatele
WIT Press 2014
Místo vydání
Great Britain
Místo konání akce
The Algarve, Portugalsko
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—