Delay Function in Dependence of Dynamic Phenomena
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001274" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001274 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://tots.cdv.cz/file/tots-2014-1/" target="_blank" >http://tots.cdv.cz/file/tots-2014-1/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/trans-2014-0001" target="_blank" >10.2478/trans-2014-0001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Delay Function in Dependence of Dynamic Phenomena
Popis výsledku v původním jazyce
Knowledge of actual road traffic volume and road capacity is a part of the data necessary to know when an emergency event occurs and the traffic needs to be quickly diverted to an alternative route. The method based on Czech standards for calculating traffic volume and capacity was innovated. The first step of the method deals with the determination of road capacity depending on its category and traffic volume. The other part of the method takes into account the calculation with adverse weather conditions, such as rain or snow, low temperature and bad visibility. The latter part is derived from international studies. The actual capacity method is used in a new assistance system for emergency services which is being developed by the Division of Road Safety and Traffic Engineering of Transport Research Centre in cooperation with the Police of the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Delay Function in Dependence of Dynamic Phenomena
Popis výsledku anglicky
Knowledge of actual road traffic volume and road capacity is a part of the data necessary to know when an emergency event occurs and the traffic needs to be quickly diverted to an alternative route. The method based on Czech standards for calculating traffic volume and capacity was innovated. The first step of the method deals with the determination of road capacity depending on its category and traffic volume. The other part of the method takes into account the calculation with adverse weather conditions, such as rain or snow, low temperature and bad visibility. The latter part is derived from international studies. The actual capacity method is used in a new assistance system for emergency services which is being developed by the Division of Road Safety and Traffic Engineering of Transport Research Centre in cooperation with the Police of the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transaction on Transport Sciences
ISSN
1802-9876
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
27-34
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—