Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Delay Function in Dependence of Dynamic Phenomena

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001274" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001274 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://tots.cdv.cz/file/tots-2014-1/" target="_blank" >http://tots.cdv.cz/file/tots-2014-1/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/trans-2014-0001" target="_blank" >10.2478/trans-2014-0001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Delay Function in Dependence of Dynamic Phenomena

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowledge of actual road traffic volume and road capacity is a part of the data necessary to know when an emergency event occurs and the traffic needs to be quickly diverted to an alternative route. The method based on Czech standards for calculating traffic volume and capacity was innovated. The first step of the method deals with the determination of road capacity depending on its category and traffic volume. The other part of the method takes into account the calculation with adverse weather conditions, such as rain or snow, low temperature and bad visibility. The latter part is derived from international studies. The actual capacity method is used in a new assistance system for emergency services which is being developed by the Division of Road Safety and Traffic Engineering of Transport Research Centre in cooperation with the Police of the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Delay Function in Dependence of Dynamic Phenomena

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge of actual road traffic volume and road capacity is a part of the data necessary to know when an emergency event occurs and the traffic needs to be quickly diverted to an alternative route. The method based on Czech standards for calculating traffic volume and capacity was innovated. The first step of the method deals with the determination of road capacity depending on its category and traffic volume. The other part of the method takes into account the calculation with adverse weather conditions, such as rain or snow, low temperature and bad visibility. The latter part is derived from international studies. The actual capacity method is used in a new assistance system for emergency services which is being developed by the Division of Road Safety and Traffic Engineering of Transport Research Centre in cooperation with the Police of the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transaction on Transport Sciences

  • ISSN

    1802-9876

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    27-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus